annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pinterest: Vul je tijd creatief in!

Beantwoorden
Highlighted
ibi
Maddict
Vragen: 6
Reacties: 123
Ken jij Pinterest al?

Pinterest is een sociale netwerksite die voor zich spreekt; je pint wat je interesseert. Een digitaal prikbord als het ware. Je kan hier eindeloos ‘pins’ bekijken, delen en zoeken. Wat je leuk vindt plak je op je eigen bord. Een eindeloze bron van inspiratie die, al zeg ik het zelf, behoorlijk verslavend is.
Je kan je eigen foto’s gebruiken en delen met de Pinterest community, of je laat je inspireren door anderen.

Hoe werkt het? Ik leg het je even uit via een voor mij dagdagelijkse situatie: “Wat eten we vanavond?” Die vraag wordt meestal gevolgd door “Wat ligt er nog in de koelkast?” en beantwoord met Pinterest dus. Via de Pinterest applicatie zoek ik dan naar bijvoorbeeld; stoofpotje met vis. Meteen krijg ik een rits van lekkernijen op mijn scherm te zien.

Het staat vol met prachtige ideeën voor recepten met de door jou gekozen ingrediënten. Handig toch? Je voegt zo een ingrediënt toe, of je laat er eentje weg. Aan jou om te kiezen waar je zin in hebt. Geen keukenprins(es)? Geen nood, deze app is niet alleen een held in de keuken! Ben jij een echte Handyman? Of een DIY-er die het thuis graag gezellig maakt? Ook dan is Pinterest een beste assistent. Je vindt er inspirerende foto’s over de inrichting van je woonkamer, de lay-out van je tuin of hoe je je terras weer klaarmaakt voor de lente. Speaking of which; deze plaatjes zullen je vast stimuleren om buiten weer aan de slag te gaan.

Het is duidelijk. De mogelijkheden zijn veelzijdig en onbeperkt.
Als bonus nog het volgende Mr. Handyman, na al dat werk in je tuin of terras zal je vriendin je zeker dankbaar zijn. Dat heeft ze je immers laten zien door je favoriete stoofpotje te maken, dat overigens prima zal smaken met dit koude weer. Misschien is het tijd voor de volgende stap?

We snappen dat dit je misschien wat overdondert. Als het toch nog wat te vroeg is voor zo'n vraag, sla je bovenstaande tips maar even op in je eigen prikbord. Als de tijd daar is, staat Pinterest voor je klaar!

Bij welke creaties heeft Pinterest jou geassisteerd? We zijn benieuwd naar jouw creativiteit Smiley Knipoog !!Dit artikel is geïnspireerd door het artikel (Franstalig) van Louwli. Zij won vorig jaar onze journalistenwedstrijd.
Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
0 Kudos