annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik heb een hoge rekening door dataverbruik.

Beantwoorden
Highlighted
Fan
Vragen: 1
Reacties: 0

Beste,

Ik contacteer u omdat ik vind dat ik voor een exuberant bedrag gefactureerd wordt. Zoals u zal zien wordt ik verwacht 356,15Euro te betalen.

Ik ben werkloos en vader van een 3 jaar oude jongen. Dit bedrag is 1/3 van mijn maandinkomen.

Ik was enkele dagen aan de kust met mijn gezin waar er in het appartement geen Wifi was. Ik gebruikte daarom mijn GSM als 'Hotspot' om zo ook op mijn laptop internet te hebben. Voor ons vertrek had ik een groot bestand in mijn Dropbox geplaatst en dit bestand was nog niet gesynct met de Dropbox die ik mee had naar zee. Hierdoor was ik dus zeer snel data aan het verbruiken zonder dat ik het zelf besefte. Gelukkig kreeg ik op zaterdag 30 juni de melding van Base:

BASE info: you have already used approx. 52.1 euros beyond your monthly plan. See base.be/customer-zone or the My BASE app for details.

Toen besefte ik dat mijn Dropbox de hele tijd aan het downloaden was, en meteen zette ik de optie om Mobiele data te verbruiken af op mijn telefoon en besloot ik deze uit te laten.

Zondag nacht, om 00.30 zet ik mijn Mobiele data terug aan en probeer ik via de Base app te kijken naar mijn data verbruik. De App. laat weten dat er een connection error is en ik kan niet zien wat mijn huidig verbruik is. Omdat de maand voorbij is (nu zijn we 1 Juli) vermoed ik dat mijn bundle gereset is en gebruik ik opnieuw mobiele data. Ik surf naar Youtube en val in slaap terwijl er een filmpje speelt.

Die zelfde avond, om ongeveer 3.00 wordt ik even wakker en besef ik dat ik in slaap ben gevallen terwijl Youtube aan het spelen was, ik sluit Youtube en leg de telefoon op het nachtkastje.

Om 3.27 krijg ik dan plots 4 opeenvolgende berichten:

BASE info: you have already used approx. 213.29 euros beyond your monthly plan. See base.be/customer-zone or the My BASE app for details.

BASE info: you have already used approx. 174.22 euros beyond your monthly plan. See base.be/customer-zone or the My BASE app for details.

BASE info: you have already used approx. 135.15 euros beyond your monthly plan. See base.be/customer-zone or the My BASE app for details.

BASE info: you have already used approx. 252.35 euros beyond your monthly plan. See base.be/customer-zone or the My BASE app for details.

Ik verschiet mij natuurlijk en begrijp niet waarom ik zoveel moet betalen.

De volgende dag bel ik om 10.40 naar het 1999 nummer en leg ik aan een zeer onbegripvolle medewerker uit wat er is gebeurd. Hij zegt dat er misschien een tussenkomst kan gebeuren, maar alvorens dit te overwegen, ik van abonnement moet veranderen. Ik ben een beetje in shock dat ik plots 356,15 Euro moet betalen en laat me ompraten om het abonnement te wijzigen.

Ik probeer met de medewerker tot een akkoord te komen over het te betalen bedrag en hij stelt mij voor om 150Euro kwijt te schelden. Ik vind dit echter niet voldoende. Ook vind ik dat Base de oorzaak is van dit enorme bedrag en hier is de reden waarom:

• De My Base app werkte niet en ik kon niet de nodige informatie oproepen.
  • Ik vind dat Base mij niet duidelijk genoeg heeft geinformeerd dat mijn data bundel NIET de eerste dag van de nieuwe maand wordt aangepast.
  • Ik kreeg geen waarschuwing meer dat ik nog steeds over mijn limiet aan het verbruiken was.

Ik heb onwetend de beslissing genomen om mijn Mobiele data terug aan te zetten, ik was in de waan dat mijn bundel weer herstarte vanaf de eerste van de maand. Natuurlijk had ik mijn mobiele data niet geactiveerd had ik dit geweten.

Mijn voorstel is dat ik de gewoonlijke 45Euro betaal en dan de extra + 52,1Euro, de eerste waarschuwing van extra verbruik, dat is een totaal van ongeveer 100 Euro.

Ik hoop dat Base begrip kan vinden voor mijn situatie.

Beantwoorden
0 Kudos