annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mysterieuze dataverbruik berichten in Belgie en EU

Beantwoorden
Highlighted
Tea
Fan
Vragen: 1
Reacties: 0

We hebben Base9 and Base0 met Intenet Anywhere.   

Op de Base9 en Base0 krijgen we elke maand een SMS met bericht "BASE Info: opgelet je surflimiet in het buitenland is bereikt (0.0 Euro bovenop je abonnement). Toch verder surfen? SMS DATAROAMING continue ".

 

1. Als we in het binnenland zijn (meer dan 100km van elke grens), krijgen we dit bericht ook (!!?) maar het data plan werkt toch (SMS niet nodig).   Waarom krijgen we dan een dergelijke bericht?  

Op beide plannen hebben we wel een waarschuwing via SMS voor gebruik in Belgie, maar we hebben 0MB gebruikt en dus zou er geen SMS mogen zijn tot 80% gebruik.

 

2. Als we in buitenland (EU) zijn, dan werkt internet niet en moeten we een SMS DATAROAMING  CONTINUE sturen.  Nochtans is het verbruik op dat ogenblik 0 of ver onder de limiet van het kontract.  Waarom dan een bericht dat je 0 Euro over de limiet van je bundel bent.

Een of twee dagen later werkt Internet dan pas.  Maar je krijgt ook een bericht dan nu geen enkele limiet meer van toepassing is.   Gevolg: alle instelling voor dataverbruik limiet in het buitenland zijn volledig teniet gedaan! We hebben gegeprobeerd met een dataverbruik limiet van 0 Euro and 20 Euro bovenop de bundel, het maakt geen verschil: je krijgt het berichtje altijd ondanks het feit dat volgens het abonnement 256MB/1GB respectivelijk kan worden gebruikt alvorens de limiet in het buitenland is bereikt.

 

3. Op het Base 0 plan wordt deze SMS nu verstuurd vanuit je eigen telefoonnummer, daar waar het vroeger van een BASE number kwam (en dus gratis). Bijgevolg moeten wij ook nog betalen voor dit (onjuiste) bericht.  

 

Telefoon support wist niet hoe dit op te lossen (ze wel de SMSjes in het begin van de maand naar eigen nummer) en stelde voor het forum te gebruiken.

 

Dank bij voorbaat

Beantwoorden
0 Kudos