annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Data blokkeren na het opgebruiken van jouw bundel?

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 73
Reacties: 13
Nooit jouw databundel overschrijden? Raadpleeg dan zeker en vast de MyBASE-app. Bovendien verstuurt BASE verschillende sms’en wanneer je jouw volume hebt overschreden.

Ben je liever nog extra voorzichtig? Met sommige smartphones kan je jouw mobiele dataverbinding automatisch blokkeren als je X aantal MB’s hebt verbruikt.

Als je bijvoorbeeld een facturatiedatum op de 10de van de maand hebt en je hebt een databundel van 3GB, kan je jouw smartphone zo instellen dat elke 10de van de maand de bundel opnieuw start en de mobiele data geblokkeerd worden wanneer je 3GB hebt verbruikt.

Hoe doe je dit?

Via Android:
- ga naar ‘instellingen’ en klik op ‘mobiel datanetwerk’
- klik op ‘limiet instellen’ zodat je niet meer mobiele data kan gebruiken dan inbegrepen is in jouw abonnement
- selecteer vervolgens ‘verbruikscyclus’ en duid jouw facturatiedatum aan: de 2de, 10de, 18e of 26e van de maand
- je kan ook een waarschuwing instellen zonder jouw mobiele data in te stellen

Jammer genoeg beschik je bij iOS niet over deze optie, maar je kan wel jouw dataverbruik in de gaten houden. Hoe?
- ga naar ‘instellingen’ en vervolgens naar ‘mobiel netwerk’
- hier kan je zien hoeveel MB’s elke app verbruikt
- om jouw mobiel dataverbruik voor elke facturatiecyclus te kennen, kan je bij de start van elke nieuwe facturatiemaand (de 2de, 10de, 18e of 26e van de maand) klikken op ‘stel gegevens opnieuw in’.

Heeft dit jou al geholpen om een hoge factuur te vermijden?
Who's that girl? It's Thalia!
Beantwoorden