annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Datakost onbegrijpelijk hoog, lijkt me een fout te zijn?!!

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 2
Beste,

Ik heb in mijn abonnement Gb data zitten. Een uurtje geleden checkte ik mijn dataverbruik via de mobiele app en die stond nog op nul procent. Ik wilde dan ook iets downloaden van ongeveer Gb. Ondertussen heb ik dat gedaan en na afloop waren er blijkbaar heel wat berichtjes toegekomen op mijn gsm. Bercihtjes van Base ivm de datalimiet. Ik geef de berichtjes en de tijd even mee : (in totaal iets meer dan Gb gedownload)
12u11 : je verbruikte meer dan je abonnement. Waarom....1
12u21 : opgelet, je zit al ongeveer 62,68 euro boven je abonnement
12u31 : opgelet, je zit al 156,45 euro boven je abonnement
12u51 : opgelet, je zit al ongeveer 250,22 euro boven je abonnement
13u11 : opgelet, je zit al ongeveer 312,59 euro boven je abonnement.

Ik vraag me dus af wat hier fout is gelopen. Dit kopt toch niet? Ik heb slecht 1 Gb gedownload. Hoe kan dat zo duur zijn?!terwijl het eigenlijk in mijn abonnement zou moeten zitten. Ik werk met domiciliering en zou dit dus snel uitgeklaard willen hebben.
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (4)
Leesfanaat
Reacties: 2
ik bedoelde 1 Gb wel degelijk
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 286
Hey Dialaben,

Ik heb dit voor jou nagekeken.

Je gebruikt een BASE Check 25 formule met maandelijks 2 GB voor mobile internet. Je hebt in totaal 5174 MB verbruikt (verbruik tot 24/12/2016). Je hebt dus 3126 MB extra verbruikt. Extra data wordt aan €0.10/MB aangerekend. Je hebt dus een bijkomende kost van €312.46 voor datagebruik.

Om extra kosten te voorkomen sturen we verschillende meldingen per sms (in realtime). Deze zijn volgens onze systemen ook verstuurd. Zie hieronder:

- 24/12/16 11:55:13 - €12,50 extra aan data gebruikt
- 24/12/16 11:53:31 - data-bundle volledig opgebruikt
- 24/12/16 11:46:23 - data-bundle voor 80% bereikt

Om hogere kosten te vermijden, raad ik je aan om zoveel mogelijk WiFi te gebruiken. Wil je meer data gebruiken, dan kan je altijd veranderen naar een BASE 35 formule. Voor €10 meer krijg je 6 GB/maand.

Groeten,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Reacties: 6
Wanneer je de melding van 80% krijgt kan ik je aanraden (dankzij de Base klantendienst!) van formule te veranderen, liefst naar een hoger abonnement. Dit betekent ook dat je data gereset wordt. Heb je in je nieuwe formule 6GB beschikbaar dan begint die ook vanaf 0 en telt die niet verder vanaf je oud abonnement. Had je een Base 25 en heb je nu Base 35? Dan betaal je van het begin van de aanrekeningsperiode je Base 25 en op het moment je van tariefplan wijzigt de resterende dagen van de Base 35 tot de nieuwe aanrekeningsperiode begint. Na de facturatiedatum kan je gerust terug naar een Base 25. De contracten van Base hebben een duur van 0 maanden dus het staat je vrij over te stappen wanneer je dat wenst.
Op die manier heb ikzelf al heel wat kosten kunnen besparen.

Matthias
Beantwoorden
0 Kudos
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 286
Hey Matthias,

Dat is inderdaad een zeer goede tip! Op tijd je formule wijzigen kan je veel geld en zorgen besparen! Bedankt voor je bijdrage, Matthias Smiley Knipoog

Groeten,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos