annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan het dat ik, sinds de Summer of streaming gestopt is, zo'n hoog dataverbruik heb?

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 0
Hallo

Ik heb reeds enkele malen contact gehad met de klantendienst maar hier werd ik niet veel wijzer uit.

Op 30 september was de summer of streaming actie afgelopen. Tot en met deze datum had ik zeer weinig data verbruikt. Vanaf 30 september tot nu heb ik mijn mobiele data niet buitensporig gebruikt maar toch zit ik meer als 80 euro boven mijn limiet. 1 van uw medewerkers vertelde me al dat om en bij de 30 euro werd kwijt gescholden dit vanwege een foute verbinding?

Ik begrijp niet goed hoe het kan dat mijn verbruik zo snel is opgelopen. Het lijkt alsof mijn verbruikte mobiele data sinds de start van mijn maandelijks plan op 17 september gewoon mee is genomen in het totaal na het aflopen van de summer of streaming actie.

Ik zou graag wat meer uitleg krijgen over het aangerekend verbruik want na een kortstondig gebruik is mijn factuur afgelopen zondag nog eens me 30 euro gestegen.

Normaal gezien betaal ik dmv domiciliering maar deze heb ik nu geblokkeerd want ik zou graag eerst een correcte factuur ontvangen alvorens ik deze betaal.

Het is onmogelijk dat ik voor 80 euro mobiele data heb verbruikt op enkele dagen terwijl ik mijn mobiele data amper gebruik. Ik snap ook niet goed hoeveel mijn factuur gaat bedragen na het afhouden van die 30 euro?

Het is een beetje een soep geworden, graag een oplossing!
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIE (1)
Highlighted
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste MilaniT,

Ik kan me voorstellen dat het allemaal wat verwarrend is voor je.

Je maand loopt vanaf de 18de t/m de 17de. Via de Summer of streaming kon je t/m 30 september gratis gebruik maken van Spotify, Deezer, YouTube en Pokémon Go, mits je de applicaties gebruikte.

Tussen 18 en 30 september heb je aan 2214MB gratis gesurft via de actie. Daarnaast heb je tussen 18 september en vandaag, 12 oktober, 1850MB verbruikt aan data dat niet inbegrepen was voor het gratis surfen.

Omdat je een BASE 15 met 1GB hebt, werd je verbruik buiten de bundel aangerekend aan 0.10 euro/MB. Vandaar dat de factuur die op 18 oktober opgesteld wordt meer bedraagt dan enkel de abonnementskosten. Ondertussen heb je contact gehad met mijn collega's van de klantendienst. Zij hebben je een tegemoetkoming gegeven van 37 euro inclusief BTW. Wanneer de factuur wordt opgemaakt, zal dit bedrag onmiddelijk in mindering worden gebracht.

Houd er wel rekening mee dat de data die je nu verbruikt t/m de 17de wordt aangerekend. Misschien vind je het interessant om je tarief te verhogen naar BASE 25 met 3GB? Je kan dit via de Klantenzone aanpassen.

Wist je dat je via je eigen toestel kan nagaan waaraan je de data hebt verbruikt? Volgens onze systemen gebruik je een Samsung Galaxy S5. Wanneer je in het toestel naar 'Instellingen' gaat en dan naar 'Gegevens verbruik', verschijnt er een overzicht van alle applicaties die je hebt geactiveerd met de hoeveelheid aan MB dat verbruikt werd. Hier kan je dus kijken welke app de boosdoener is van het hoge verbruik :@ . Vergeet niet dat sommige apps op de achtergrond blijven lopen, ookal gebruik je ze op dat moment niet.

Wat je ook kan nakijken is of de service 'Download booster' actief staat in je smartphone. Als deze service actief staat, schakelt je toestel automatisch over naar mobiele data wanneer je wifi-verbinding niet optimaal is. Dit doet het toestel zonder je te verwittigen. Het kan dus zijn dat je denkt dat je wifi gebruikt, terwijl je mobiele data aan het verbruiken bent.

Ik raad je aan om naar dit artikel te surfen. Hier vind je een hele goede tip voor Android gebruikers om hoge rekeningen ivm data te vermijden Smiley Knipoog !

Moest er toch nog iets niet helemaal duidelijk zijn, dan hoor ik het graag MilaniT!

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos