annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan het dat ik toch aangerekend word voor datagebruik tijdens de Summer of streaming?

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 2
Ik profiteer al de heel de hele tijd van het gratis mobiele netwerk maar ik krijg berichten van base dat ik 80% van mijn mobiel internet opgebruikt heb terwijl ik zoals gevraagd mijn smartphone helemaal opnieuw opgestart heb. Geef hier alstublieft antwoord op
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (20)
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 4
Reacties: 30
Hoi Quinten

Als ik het goed lees heb je al 80% verbruikt van je mobiele internet.
Je kan inderdaad genieten van gratis surfen, maar enkel op YouTube, Deezer, Spotify en Pokémon Go. Ben je zeker dat je een abonnement bij BASE hebt? En geen herlaadkaart? Want deze optie telt alleen bij abonnementen vanaf 9euro per maand.

Ik hoor het graag indien je nog vragen hebt. Succes! :cool:
Beantwoorden
Leesfanaat
Reacties: 2
Ja ik ben zeker dat ik een abonnement heb Smiley Verdrietig
Beantwoorden
0 Kudos
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Hey Quinten

Wanneer je een BASE abonnement hebt en je je telefoon al hebt uitgeschakeld, zou je inderdaad gratis moeten kunnen streamen via de apps van Youtube, Spotify, Deezer en Pokémon Go.

Kan je vandaag een printscreen maken van je dataverbruik? Dan bedoel ik het data overzicht van de applicaties die je gebruikt. Vervolgens raad ik je aan om vandaag en morgen data te blijven gebruiken zoals je normaal zou doen. Morgenavond kan je weer een printscreen maken. Dit zal ons vertellen of er inderdaad extra data werd aangerekend.

Kan je ook je profiel vervolledigen van de Community zodat we je telefoonnummer alvast hebben?

Indien blijkt dat je toch wordt aangerekend voor het gebruik van de Summer of streaming, dan zullen we dit uiteraard rechtzetten!

Geef je me een seintje wanneer je het nodige hebt gedaan Smiley Vrolijk ?

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Reacties: 1
Quinten, heel vaak synchroniseert een smartphone andere apps op de achtergrond (FB, mail,...) en dit wordt wèl aangerekend op je data...
In de gaten houden dat je synchronisatie zoveel mogelijk uit zet, denk ik.
Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 4
Reacties: 30
[quote=Cajou]Quinten, heel vaak synchroniseert een smartphone andere apps op de achtergrond (FB, mail,...) en dit wordt wèl aangerekend op je data...
Klopt! Ook mensen met een iPhone moeten eens kijken bij hun mobiele internet-instellingen. Sinds iOS 9 is dit nieuw: als je een te slechte wifi-verbinding hebt, schakelt je iPhone automatisch over op mobiel internet. Dus het kan zijn (als je een iPhone hebt) en je gebruikt applicaties die veel data verbruiken, dat je iPhone mobiel internet gaat gebruiken.
Je kan wifi-assistentie uitzetten onder 'Mobiel netwerk' in je instellingen.
Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 2
Reacties: 11
[quote=BlRGER][quote=Cajou]Quinten, heel vaak synchroniseert een smartphone andere apps op de achtergrond (FB, mail,...) en dit wordt wèl aangerekend op je data...
Klopt! Ook mensen met een iPhone moeten eens kijken bij hun mobiele internet-instellingen. Sinds iOS 9 is dit nieuw: als je een te slechte wifi-verbinding hebt, schakelt je iPhone automatisch over op mobiel internet. Dus het kan zijn (als je een iPhone hebt) en je gebruikt applicaties die veel data verbruiken, dat je iPhone mobiel internet gaat gebruiken.
Je kan wifi-assistentie uitzetten onder 'Mobiel netwerk' in je instellingen.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, inderdaad! Als die WiFi-assistentie actief is en je aan het surfen bent gebruik je data zonder dat je 't door hebt Gefrustreerde smiley!
Probeer ook es de data te deactiveren voor de apps die je niet gebruikt? Kijk maar es op de foto in bijlage. Ik doe dat ook voor Appstore enzo zodat er zeker geen updates via m'n data gebeuren.... geen zin in hoge facturen! (das 't nadeel van een abonnement hé....)
Beantwoorden
Episch
Hey iedereen!

Ik lees hier heel veel goede tips Smiley Knipoog !

Ik heb misschien ook wel een heel interessante tip voor Android gebruikers om hoge rekeningen ivm dataverbruik tegen te gaan. Kijk maar even naar dit artikel Smiley Tong .

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 1
Hallo

Ik heb hetzelfde voor, ik zit al aan 80 procent. Ik heb dit nog nooit na een week gehad. Ik zat de voorbije week wel vaak op youtube omdat omdat ik dacht dat het kon door die summer of streaming. Ik werd doorverwezen naar deze community. Hopelijk kan het opgelost worden.

Groetjes
Beantwoorden
0 Kudos
Episch
[quote=Fatma]Hallo

Ik heb hetzelfde voor, ik zit al aan 80 procent. Ik heb dit nog nooit na een week gehad. Ik zat de voorbije week wel vaak op youtube omdat omdat ik dacht dat het kon door die summer of streaming. Ik werd doorverwezen naar deze community. Hopelijk kan het opgelost worden.

Groetjes

Beste Fatma,

Ik zag dat je je nummer had toegevoegd aan je profiel. Perfect! Zo heb ik al een kijkje kunnen nemen in je dossier.

Je databundel werd inderdaad al bijna opgebruikt. Je facturatiedatum is de 2de, dus je maand is nog maar net begonnen.

Ik heb het volgende voor je gedaan. We zullen je dataverbruik deze maand monitoren. Dat wil zeggen dat op 1 september (de laatste dag van je facturatieperiode) gekeken zal worden of er inderdaad extra kosten werden aangerekend betreffende de Summer of streaming applicaties.

Indien dit zo is, zullen we de kosten kwijtschelden, zodat deze niet op de factuur van september worden aangerekend.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken Fatma Smiley Knipoog !

Groetjes,
Debby

Beantwoorden