annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik heb een hoge rekening door dataverbruik. Wat nu?

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 0
Onlangs had ik voor mijn zoon een ab gesloten zodat ik hem kan bereiken in instelling. Omdat er geen internetverbinding is was mijn zoon internet aant gebruiken zonder te beseffen dat het een dure kost ging zijn. Mijn zoon is 15jaar en had totaal geen besef.Met als gevolg dat ik een dure rekening heb gekregen. Zou het mogelijk zijn om dit hoge dataverbruik kwijt te schelden of een ander alternatief te zoeken zodat ik het wel maandelijks kan betalen zonder dat de lijn verbroken wordt omdat ik deze veel nodig heb. Ik hoop op een positief antwoord alvast.Ondertussen heb ik intdrnet bij mijn zoon geblokkeerd. Alvast bedankt
Beantwoorden
REACTIES (4)
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste Saliha,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het belangrijk voor je is dat je je zoon kan bereiken. Gelukkig had ik toegang tot je telefoonnummer via het profiel van de Community en heb ik alles na kunnen kijken.

Momenteel staan de laatste drie facturen nog open. Eén daarvan is inderdaad zeer hoog door extra dataverbruik. Het zou kunnen dat het systeem de lijn af zal sluiten doordat er al enige tijd geen betaling is binnengekomen. Moest dit gebeuren, kan je je zoon nog altijd bellen. Enkel de uitgaande oproepen en sms'en zullen worden geblokkeerd, niet de inkomende. Dus hier hoef je je geen zorgen over te maken Smiley Vrolijk .

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je nog met een hoge factuur zit. We zullen intern bekijken of we een uitzonderlijke tegemoetkoming kunnen regelen. Van zodra ik feedback gekregen heb, laat ik je dit weten.

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 1
Geachte,

Deze morgend heb ik contact gehad met de hulplijn van Base. Mijn vraag was waarom mijn dataverbruik zo hoog is.
Ik was wel al op de hoogte dat ik over mijne limiet was van 2 gb (+-12euro).
Eergisteren nacht kreeg ik een berichtje van base om 05:03 met de melding dat ik 25.58euro met bijbetalen met het volgende bericht
om 05:22 dat het al 53.28euro is geworden, en een 30 min later is er al terug 2euro bijgekomen, ’s nachts staat zelfs alles uit
van internet (WIFI en 3G).
Ik download bijna nooit filmpjes of muziek via 3G of 4G altijd met WIFI. Hierbij de vraag hoe komt het dat mijn verbruik zo snel de hoogte ingaat
als ik maar alleen Facebook, Whatsapp, messenger en de app van HLN gebruik en soms eens het internet bv google.

Zou je mij eventueel een gedetaileerd overzicht willen geven vanaf waar ik moest bijbetalen na de limiet vanwaar die extra dataverbruik komt, want zo snel
veel geld vindt ik abnormaal.

De Smedt Tom
0479 79 65 61
Beantwoorden
0 Kudos
Professor
Vragen: 16
Reacties: 289
[quote=tom de smedt]Geachte,

Deze morgend heb ik contact gehad met de hulplijn van Base. Mijn vraag was waarom mijn dataverbruik zo hoog is.
Ik was wel al op de hoogte dat ik over mijne limiet was van 2 gb (+-12euro).
Eergisteren nacht kreeg ik een berichtje van base om 05:03 met de melding dat ik 25.58euro met bijbetalen met het volgende bericht
om 05:22 dat het al 53.28euro is geworden, en een 30 min later is er al terug 2euro bijgekomen, ’s nachts staat zelfs alles uit
van internet (WIFI en 3G).
Ik download bijna nooit filmpjes of muziek via 3G of 4G altijd met WIFI. Hierbij de vraag hoe komt het dat mijn verbruik zo snel de hoogte ingaat
als ik maar alleen Facebook, Whatsapp, messenger en de app van HLN gebruik en soms eens het internet bv google.

Zou je mij eventueel een gedetaileerd overzicht willen geven vanaf waar ik moest bijbetalen na de limiet vanwaar die extra dataverbruik komt, want zo snel
veel geld vindt ik abnormaal.

De Smedt Tom
0479 79 65 61

Hey Tom,

Welkom op onze community!

Ik heb je dossier ondertussen nagekeken en blijkbaar heeft één van mijn collega's telefonisch contact gehad met jou. Ik hoop dat al jouw vragen beantwoord werden. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik het graag.

Groeten,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Beste,

Mijn laatste factuur was uitzonderlijk hoog omwille van zeer hoog data verbruik op wo 05/10. Nu was ik toen op een camping aan de Belgische kust en ik had mijn smartphone ingesteld als mobiele hotspot voor mijn tablet en laptop. Mijn laptop was via de app Radioplus van de VRT aangesloten op Klara Continuo.

Ik kreeg van u via 0487001820 die dag volgende sms-berichten:
- om 21u29: je hebt momenteel 80 % van je mobiel internet optie opgebruikt.
- om 21u35: je hebt je mobiel internet optie volledig opgebruikt. Je wordt verwittigd als je 10€ bijkomend verbruik bereikt.
- om 21u37: je extra dataverbruik in België bedraagt ongeveer 12,50€.
Deze smssen heb ik niet direct opgemerkt omdat ik met mijn vrouw een film aan het bekijken was.

Later op die avond om 22u54 kreeg ik via 0486191999 volgend sms-bericht: opgelet je zit al ongeveer 123,08€ boven je abonnement. Na deze alarmerende sms is mijn frank gevallen dat de stand mobiele hotspot van mijn smartphone de oorzaak moest zijn van dit hoge dataverbruik en heb toen onmiddellijk deze stand afgezet. Ik had mij niet gerealiseerd dat mijn tablet met het wifi-signaal dat hij van mijn smartphone ontving zichzelf en zijn apps heeft geupdated en zo het data-verbruik in de hoogte heeft gejaagd.

Helemaal verrast was ik toen ik om 23u51 via 0486191999 opnieuw een alarmerende sms ontving: opgelet, je zit al ongeveer 247,60€ boven je abonnement. En dit al bijna een uur nadat ik de mobiele hotspot-stand van mijn smartphone had uitgeschakeld.

Nu staat er ook ergens op jullie website dat er altijd een alarmbericht wordt verstuurd bij een overschrijding van abonnement met 60€, deze heb ik niet ontvangen.

Hiermee vraag ik om een interne regeling voor verlaging van deze factuur, vermits het hier echt niet ging om een bewuste download-actie maar om een compleet misverstand.

Met vriendelijke groet, Julos
Beantwoorden