annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik heb mijn factuur te laat betaald. Wat zijn de gevolgen?

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 2
Hallo
Ik heb 1 dag te laat betaald.
Wat zijn de gevolgen voor mij?
Ik heb dit nog nooit voorgehad vandaar mijn vraag.
Beantwoorden
REACTIES (7)
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289
[quote=peggy d]Hallo

Hey Peggy D,

Welkom op onze community!

Ik zie dat de betaling via onze website werd uitgevoerd, waarvoor dank. Te laat betalen kan altijd wel eens gebeuren. Er zullen in dit geval geen kosten aangerekend worden. Daar mag je gerust van zijn Smiley Erg vrolijk

Je kan natuurlijk altijd een domiciliëring activeren om dergelijke situaties te vermijden. Dit kan je via je klantenzone makkelijk aanvragen.

Groetjes,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
[quote=Abdel][quote=peggy d]Hallo

Hey Peggy D,

Ik zie dat de betaling via onze website werd uitgevoerd, waarvoor dank. Te laat betalen kan altijd wel eens gebeuren. Er zullen in dit geval geen kosten aangerekend worden. Daar mag je gerust van zijn Smiley Erg vrolijk

Je kan natuurlijk altijd een domiciliëring activeren om dergelijke situaties te vermijden. Dit kan je via je klantenzone makkelijk aanvragen.

Groetjes,
Abdel
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
[quote=Peggy d][quote=Abdel][quote=peggy d]Hallo

Hey Peggy D,

Groetjes,
Abdel
Beantwoorden
0 Kudos
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289
[quote=peggy d][quote=Peggy d][quote=Abdel][quote=peggy d]Hallo

Hey Peggy D,

Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze dan gerust op onze community Smiley Vrolijk

Ik heb ook de titel van je topic aangepast, zodat andere klanten met dezelfde vraag jouw bericht makkelijker kunnen terugvinden.

Groetjes,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 0
[quote=Peggy d]Hallo
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 0
Beste

Mijn moeder is op 19/08 overleden. Zij had een Base abonnement (€9/maand) dat blijkbaar ook op mijn naam staat (we zijn allebei op dezelfde dag overgeschakeld naar Base en blijkbaar staan beide abonnementen op mijn naam, waarschijnlijk omdat zij bij ons inwoonde en de SIM kaarten op mijn adres werden geleverd). Eind augustus heb ik met haar rekening nog een openstaand factuur van €9 betaald, nu blijkt dat deze overschrijving niet meer gelukt is omdat de bank rond die periode de rekeningen heeft geblokkeerd. Ik heb het abonnement niet opgezegd omdat ik haar SMSjes echt niet kwijtwil. Ondertussen terug via de klantenzone openstaand factuur gecheckt omdat ik het factuur van deze maand dan zelf zou betalen, maar nu blijkt er al €38 open te staan, waarvan €20 boete. De eerste €10 begrijp ik nog wel aangezien de factuur niet betaald werd door de blokkering van de bankrekening. Daar ben ik vandaag pas achtergekomen. Maar de tweede €10 gaat over de facturatieperiode 26/09 t.e.m. €25/10! Factuurdatum vervalt ook pas 11/10. Moet ik nu al preventief €10 extra boete betalen? In dat geval ga ik haar abonnement wel stopzetten en zoek ik zelf ook een nieuwe provider.
Beantwoorden
0 Kudos
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
[quote=Sara]Beste

Mijn moeder is op 19/08 overleden. Zij had een Base abonnement (€9/maand) dat blijkbaar ook op mijn naam staat (we zijn allebei op dezelfde dag overgeschakeld naar Base en blijkbaar staan beide abonnementen op mijn naam, waarschijnlijk omdat zij bij ons inwoonde en de SIM kaarten op mijn adres werden geleverd). Eind augustus heb ik met haar rekening nog een openstaand factuur van €9 betaald, nu blijkt dat deze overschrijving niet meer gelukt is omdat de bank rond die periode de rekeningen heeft geblokkeerd. Ik heb het abonnement niet opgezegd omdat ik haar SMSjes echt niet kwijtwil. Ondertussen terug via de klantenzone openstaand factuur gecheckt omdat ik het factuur van deze maand dan zelf zou betalen, maar nu blijkt er al €38 open te staan, waarvan €20 boete. De eerste €10 begrijp ik nog wel aangezien de factuur niet betaald werd door de blokkering van de bankrekening. Daar ben ik vandaag pas achtergekomen. Maar de tweede €10 gaat over de facturatieperiode 26/09 t.e.m. €25/10! Factuurdatum vervalt ook pas 11/10. Moet ik nu al preventief €10 extra boete betalen? In dat geval ga ik haar abonnement wel stopzetten en zoek ik zelf ook een nieuwe provider.

Beste Sara,

Allereerst wil ik je condoleren met het verlies van je moeder.

Nee hoor, preventief worden er geen boetes aangerekend.
Dat zou inderdaad niet correct zijn hè Smiley Verdrietig !

Hier is een uiteenzetting van wat er precies is gebeurd:

• De factuur van 29 juli bedroeg 35.43 euro en moest ten laatste betaald zijn op 9 augustus. Omdat we de betaling ontvangen hebben op 23 augustus, werd er op de factuur van 29 augustus een extra kost van 10 euro aangerekend.
  • De factuur van 29 augustus bedroeg hierdoor geen 9 euro maar 19 euro en moest ten laatste betaald zijn op 11 september. Zoals je hebt aangegeven werd deze factuur nog niet vereffend door omstandigheden. Hierdoor werd er op de factuur van 29 september werderom 10 euro extra aangerekend.

In totaal werd er dus inderdaad 20 euro extra aangerekend ivm twee facturen die te laat werden betaald.

Ik kan heel goed begrijpen dat de betaling van de voorlaatste factuur is misgelopen. Daarom zorg ik ervoor dat je een tegemoetkrijging krijgt van 10 euro. Deze wordt gecrediteerd op de factuur van 29 oktober.

Moest er iets niet helemaal duidelijk zijn, dan mag je dit natuurlijk altijd aangeven!

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Beantwoorden
0 Kudos