annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

KLACHTENMAIL: Gebeurtenis 28 april 2017 Base dealer Antwerpen 2020

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 0
Beste meneer,mevrouw

Ik zit al 2 weken met hetzelfde probleem, maar vandaag was de druppel die de emmer deed overlopen in de Base dealer. Ik heb op 4 februari 2017 Azuri oortjes gekocht t.w.v. 9,95 EUR in de plaatselijke Base dealer waar ik woon. Bij de aankoop zeiden zij duidelijk dat ik 6 maanden garantie heb. Base had hierbij al een eerste fout gemaakt op de factuur door deze factuur op een andere klantennummer en klantennaam in te vullen. In bijlage stuur ik zoveel mogelijke foto's van mijn oortjes om aan te tonen dat hier geen sprake is van uiterlijke schade.

Ik heb deze oortjes lang in hun verpakking gelaten. Eens ik ze wou gebruiken, bleek dat deze oortjes niet werkten en ik had ze niet eens gebruikt. Ik ben ongeveer 2 weken geleden in de winkel geweest waar ik ze heb gekocht en daarbij zeiden ze dat ze de oortje niet konden omwisselen en dat ik contact zou moeten opnemen met Azuri en dat kon ik doen via de website van Azuri. Ik vond dit al totaal onlogisch omdat je een product moet omwisselen bij een winkel waar je uw aankoop hebt gedaan en niet bij een fabrikant waar de consument niets mee te maken heeft. Ik wou deze procedure van de medewerkster volgen en ik verstuurde vervolgens een mail via de website. Ik kreeg al snel het antwoord dat ik deze oortjes gewoon kon gaan omruilen in de Base dealer.

Ik was woensdag 26 april 2017 toevallig dicht in de buurt van de winkel en ik ben langs de Base dealer geweest. Ik had hen de mail laten zien die ik heb gekregen van Azuri. Dit bleek nog steeds niet genoeg te zijn voor de winkel medewerkster die er op dat moment aan het werk was. De winkel medewerkster belde een overste op die "Anne Marie" heette. Zij bevestigde dat ik recht heb op een omruiling, maar ik had mijn oortjes op dat moment niet bij. Ik vertelde aan deze medewerkster dat ik mijn kleine broer zou sturen omdat ik naar de les moest.

Later op de dag zag ik tal van berichten die mijn kleine broer had gestuurd via Whatsapp. Toen ik hem opbelde wist hij mij vol frustraties te vertellen dat hij een hevige discussie heeft gehad met een winkel medewerkster in de winkel. Hij zei dat deze mevrouw hem absoluut niet verder wou helpen omdat er uiterlijke schade zou zijn aan de oortjes. Deze oortjes bevonden zich in een perfecte staat toen mijn kleine broer hem afgaf aan de medewerkster. Ik legde hem uit dat ik had gemeld dat jij die kwam omruilen en gaf hem een beschrijving van de mevrouw aan wie ik het had verteld. Er zou een 2de medewerkster aan het werk zijn toen hij daar was. Mijn broer voelde zich dan ook totaal afgewezen en gediscrimineerd. Ik kan het nog steeds niet vatten hoe een volwassene winkelmedewerkster een hevige discussie kan voeren met een 16-jarige jonge? Ik vind dit van Base totaal onverantwoord! Mijn kleine broer voelt zich de dag van vandaag er nog steeds niet goed bij.

Ik ben vandaag 28 april naar de Base dealer geweest rond 13:45u waarbij ik dezelfde mevrouw zag die mij had verder geholpen. Ik legde alles uit aan deze mevrouw wat er was gebeurd en zij wist mij ook te vertellen dat er een hevige discussie was tussen haar collega en mijn kleine broer. Tevens vertelde zij mij dat zij geen omruiling mocht doen. Ik had haar verteld dat deze oortjes in de juiste staat bevonden zonder enige uiterlijke schade toen mijn kleine broer die afgaf. Zij vertelde mij dat ik best contact kon opnemen met de klantendienst. Ik vertelde haar dat ik hierbij de shopmanager wou spreken, maar zij wou mij daar niet bij verder helpen.

Om 13.57u belde ik de klantendienst van Base via 1999. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn en legde mijn volledige probleem uit. Deze mevrouw wist mij zeker te vertellen dat ik recht heb op nieuwe oortjes en zij stond volledig achter mij. Ik vertelde haar dat ik nog voor de Base dealer was en of ik haar de medewerkster kon doorgeven. Toen de medewerkster en de klantendienst in gesprek waren, kwam er een medewerkster vanuit de privé ruimte van de Base dealer. Deze mevrouw voldeed volledig aan de beschrijving die mijn kleine broer had gegeven. Ik vroeg deze mevrouw of zij een hevige discussie heeft gehad met mijn kleine broer en al snel ging zij in de verdediging dat zij al een aantal dagen niet aan het werk was. Wat ik niet begrijp, is dat ik niet eens heb verteld wanneer deze discussie plaats vond. Aan haar reactie te zien, zag je meteen dat deze mevrouw veel meer van deze situatie afwist. In tussentijd zag ik dat er een badge rond haar nek hing van Base. Er stond op dat zij de shopmanager was en dat zei Deborah L. heette. Ik kan u ook een beschrijving geven van deze mevrouw. Deze mevrouw had een normale taille en had zwart haar met blonde mesjes aan de onderkant. Aan deze mevrouw viel op dat ze een 'luie oog' had en daarmee kon ik haar onderscheiden van de anderen.

Na het gesprek tussen de winkelmedewerkster en de klantendienst weigerde de winkelmedewerkster nog steeds de oortjes om te ruilen omdat ze dit niet mocht. Er zou een 'Escalatie' worden opgemaakt waarbij de klachtendienst het probleem verder zou bezien. Ik kreeg de klantendienst opnieuw aan de lijn en ik vroeg haar om toch nog ook met de andere werkneemster te spreken omdat ik zag dat er op haar badge 'Shopmanager' stond. Haar reactie was dat er koperen draadjes zichtbaar zou zijn en dat zij op basis van dat deze oortjes mocht weigeren. Ik kreeg uiteindelijk de klantendienst aan de lijn en zij vertelde mij dat ik best het procedure moest volgen. Deze gesprek duurde 27 minuten en 25 seconden. In bijlage stuur ik u de bijhorende foto's van mijn doos, oortjes en factuur.

Ik vind het van Base volledig onverantwoord om zo te handelen. Hoe kan je als volwassenen persoon zo handelen tegenover een 16 -jarige jongen? Hoe kun je uw klanten die al maandenlang trouw zijn aan Base met verkeerde informatie op het verkeerde pad sturen door hen door te verwijzen naar een fabrikant? Hoe kan Base zich met zulke gedrag profileren? Aan de hand van deze 3 vragen heb ik een totaal andere beeld gekregen van Base.

Ik hoop dat er intern zeker een oplossing komt voor beide problemen zowel voor mijn oortjes alsook voor deze mevrouw die op een onbeleefde manier heeft gehandeld en weigerde om een getaand persoon verder te helpen! Indien mijn BEIDE problemen niet serieus worden bezien en behandeld, ben ik zeker ook bereid om voor dit probleem met mijn raadsman samen te zitten welke stappen wij verder kunnen ondernemen. Er zal zeker ook een klacht worden ingediend bij de politie tegenover 'Base' en de specifieke persoon wegens discriminerende gedrag tegenover een getaand persoon.

Ik hoop spoedig iets van u te horen, alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten
B. Abdellatif
Beantwoorden
0 Likes
REACTIE (1)
Highlighted
ibi
Specialist
Vragen: 6
Reacties: 120
Hallo Abdel,

Je hebt ons ook via Facebook gecontacteerd. We hebben deze zaak laten uitzoeken en omdat er gebruiksschade aan de oortjes bleek te zijn, kunnen we niet tussenkomen in de kosten. Dit hebben we je ook laten weten.

Groetjes,
Ibi
Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
0 Likes