annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overschakelen van Base 25 naar Base 25 Double Data - aanrekenen MB door pro rata??

Beantwoorden
Publisher
Vragen: 1
Reacties: 2
Geachte,

Ik heb een abonnement Base 25 met een facturatieperiode die iedere keer herbegint op de tweede van de maand. Op 27 maart jl heb ik via mijn klantenzone de promo Base 25 Double Data aangevraagd. Na een paar dagen problemen met de overstap is het dan uiteindelijk toch overgezet.
Nu heb ik in totaal 3006,80 MB verbruikt in de periode van 02/03 tot 01/04. Ruim onder de limiet zou je denken...

Echter bel ik vandaag naar de klantendienst omdat mijn factuur meer dan 25 euro bedraagt en krijg ik het volgende antwoord: mijn oude tariefplan had 3GB = 3*1024 MB = 3072 MB, MAAR dit liep maar tot 27/03! Dus, pro rata berekend, had ik hiervan maar 2560 MB mogen gebruiken. Blijkbaar had ik toen al +-/ 2628 MB gebruikt. Pas op 28/03 kreeg ik mijn nieuwe tariefplan en bijgevolg pro rata 6GB * 5/30 = 1024 MB. Nu zou je dus denken: men stuurt een factuur met periode 02/03 - 01/04 waarvoor ik de volle pot betaal, dus heb ik ook recht op minstens mijn volle 3 GB (als je alles optelt bij mijn overstap zelfs 3584 MB om precies te zijn). Op mijn factuur staat dat ik uiteindelijk over deze maand 3006,80 MB heb verbruikt EN ik moet daarvoor 6,86 betalen, waarvan men WEL een deel heeft afgetrokken ttz 3,85 euro (omdat ik eerder al contact had genomen dat mijn overstap haperde en ik tussen twee tariefplannen door mijn mobiele data werd aangerekend als "data buiten bundel").

--> Uiteindelijk moet ik voor mijn 3006,80 MB dus 3,01 euro betalen... Dit klopt niet!

De persoon aan de telefoon bleef maar herhalen dat ik het pro rata moest zien en dat ik maar moest gewacht hebben om over te schakelen tot op 02/04.
Niet echt logisch of vriendelijk vind ik. Graag dringend een rechtzetting.
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (10)
Publisher
Ondertussen ben ik hiervoor geholpen door de klantendienst, die mij zelf heeft opgebeld. Heel vriendelijk, bedankt daarvoor!
Beantwoorden
0 Kudos
ibi
Maddict
Vragen: 6
Reacties: 123
Hallo EV83,

De pro rata berekening is behoorlijk ingewikkeld, en niet altijd even logisch. Dat snappen we volkomen.
Heel fijn dat een collega voor jou de nodige rechtzettingen heeft gedaan.
Hoe heeft hij/zij het uiteindelijk opgelost?

Groetjes,
Ibi
Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
0 Kudos
Publisher
Het teveel aangerekende bedrag zal op mijn volgende factuur in mindering gebracht worden.
Ik zou wel voorstellen om de mensen in te lichten over jullie manier van werken met Pro-Rata periodes bij overschakeling van abonnement; dit kan voor veel misverstanden zorgen.
Beantwoorden
Highlighted
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289
Bedankt voor jouw feedback, EV83! We nemen deze zeker mee naar de toekomst.

Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
Publisher
Vragen: 0
Ik ben al jaren Base klant met 4 nummers en maakte begin april gebruik van "Base doubles your Data" Sinds jaren facturatiedatum 2de van de maand. Ik activeerde "Double Data" op 2 april 2017 voor 2 van mijn 4 telefoons en op een 3de toestel activeerde ik roaming data EU en oproepen Europa. Ik zie nu op mijn factuur dat mij 2 maanden , april en mei 2017 aangerekend worden i.p.v april alleen. Dit gebeurt volgens de Base info enkel voor nieuwe abonnees bij de 1ste factuur. Ik veronderstel dat dit een misser is. Nu ook een maand vooruit betalen voor bestaande klanten wanneer ze een optie activeren zoals Roaming of bij acties zoals "Double your Data" ? Ben benieuwd of dit een missing is ?
Beantwoorden
ibi
Maddict

Hallo Eric,

Ik herinner me jouw vraag nog op onze Facebook pagina Smiley Knipoog. Goed dat je ons via die weg ook gecontacteerd hebt, daar kunnen we je uiteraard beter helpen met specifieke vragen.
Het ging inderdaad om een vergissing die we ondertussen rechtgezet hebben.
Wel fijn dat je nu ook de weg naar onze BASE Community gevonden hebt. Altijd welkom om je kennis te delen Smiley Knipoog 

Groetjes,
Ibi

Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
Publisher
Bedankt Ibi, maar buiten uw positief antwoord zie ik echter nog geen rechtzetting in mijn klantenzone. Een misser is overal mogelijk :-)
Ik houd mijn klantenzone in de gaten via de excellente Base App en ben benieuwd of dit echt rechtgezet wordt.

Grtz,
Eric
Beantwoorden
0 Kudos
ibi
Maddict
Hallo Eric,

Het is effectief ingegeven in het systeem. Ik heb het net nog gecontroleerd. Dit zal op je volgende factuur verwerkt worden Smiley Knipoog

Groetjes en een fijn weekend alvast!
Ibi
Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
Publisher
Reacties: 3

Waar moeten wij nu best op letten bij het overschakelen van abonnement van Double Data naar Based on You abonnement? Mijn abonnement wordt op 0 gezet 2 januari, hoe & wanneer moet ik best overschakelen naar Based on You om vanaf 2 januari "Based on Peter" tarief te hebben zonder Pro-rate moeilijkheden aub? ☺️

Beantwoorden
0 Kudos