annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sms ontvangen "je verbruikte meer dan je abonnement"

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Hallo allemaal,

Ben overgestapt van aldi-talk naar base dit is nog maar 1 dag geleden en ik krijg deze sms.

"Je verbruikte meer dan je abonnement. Waarom? Je overschreed je bundels en/of gebruikte speciale diensten (0900, 1207, 078, de lijn sms-parkeren,...) en of mobiele diensten in het buitenland. Op base.be/klantenzone en de my base-app vind je meer details. Deze sms niet meer krijgen? Sms noalert naar 1908."

Omdat aldi stopt met de mobile dienst kreeg je als je naar base ging 15€ tegoed, dus ben ik maar op dit aanbod ingegaan, maar nu krijg ik deze sms ineens terwijl ik nog maar 2 smsen heb verzonden, voorlopig kan ik mijn verbruik nog niet zien omdat ik nog geen factuur heb gehad, mobile data verbruik kan niet omdat ik deze heb uitgeschakeld in de settings van de gsm.

Iemand enig idee wat er gaande is?

Ik heb het Base0 abonnement.

Alvast bedankt.
Beantwoorden
0 Likes
REACTIES (3)
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 1
zelfde probleem bij mij (ik kom van Simyo): ik krijg dezelfde nonsens SMS. Foei hoor, Telenet & Base.
Beantwoorden
0 Likes
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Ik denk dat ik het gevonden heb waarom je deze sms ontvangt, omdat ik een abonnement heb waar geen verbruik inzit en enkel je betaald wat je verbruikt, dus je gaat deze melding krijgen als je een Base0 hebt, mijn factuur is correct in orde en er is enkel aangerekend wat ik heb verbruikt. en voor Base zal dit moeilijk zijn om deze functie (sms) aan te passen aan dit soort abonnement wat wel zou kunnen is dat deze alert kunt uitschakelen maar dat je nog smsen ontvangt voor een bepaalt verbruikt bedrag.
Beantwoorden
0 Likes
ibi
Specialist
Vragen: 6
Reacties: 120

Hallo MrCobra0007,

Het klopt inderdaad dat wanneer je buiten je bundel gaat je van ons een sms ontvangt om je hiervoor te waarschuwen. Dit betekent echter niet dat je belminuten of de sms'en inbegrepen in je bundel op zijn.
Vermoedelijk gaat het over het verzenden van een sms naar een betalend nummer zoals bijvoorbeeld De Lijn. Het kan ook zijn dat je een internationale sms hebt gestuurd. Deze zitten immers niet inbegrepen in je bundel en zijn dus betalend. Of misschien heb je wel een MMS verzonden zonder dat je het in de gaten had. Dit kan doordat de inhoud van je sms'je te lang was, dan maakt je toestel automatisch een MMS van je SMS.
Heb je een BASE 0 abonnement dan zal je iedere eerste activiteit nadat je nieuwe maand is gestart een budget alert ontvangen.
Wil je graag zeker weten hoe het komt dat er een bedrag is aangerekend buiten je bundel, dan kan je dat beter even laten nakijken door een van onze collega's. Zij hebben inzicht in jouw tussentijdse factuur en kunnen precies zien wat er is aangerekend. Je kan ze contacteren via Facebook, Twitter of telefonisch via 1999.
Voor meer info over onze praktische diensten neem je best een kijkje op de website.

Groetjes,
Ibi

Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden