Beste,
Mijn laatste factuur was uitzonderlijk hoog omwille van zeer hoog data verbruik op wo 05/10. Nu was ik toen op een camping aan de Belgische kust en ik had mijn smartphone ingesteld als mobiele hotspot voor mijn tablet en laptop. Mijn laptop was via de app Radioplus van de VRT aangesloten op Klara Continuo.
Ik kreeg van u via 0487001820 die dag volgende sms-berichten:
- om 21u29: je hebt momenteel 80 % van je mobiel internet optie opgebruikt.
- om 21u35: je hebt je mobiel internet optie volledig opgebruikt. Je wordt verwittigd als je 10€ bijkomend verbruik bereikt.
- om 21u37: je extra dataverbruik in België bedraagt ongeveer 12,50€.
Deze smssen heb ik niet direct opgemerkt omdat ik met mijn vrouw een film aan het bekijken was.
Later op die avond om 22u54 kreeg ik via 0486191999 volgend sms-bericht: opgelet je zit al ongeveer 123,08€ boven je abonnement. Na deze alarmerende sms is mijn frank gevallen dat de stand mobiele hotspot van mijn smartphone de oorzaak moest zijn van dit hoge dataverbruik en heb toen onmiddellijk deze stand afgezet. Ik had mij niet gerealiseerd dat mijn tablet met het wifi-signaal dat hij van mijn smartphone ontving zichzelf en zijn apps heeft geupdated en zo het data-verbruik in de hoogte heeft gejaagd.
Helemaal verrast was ik toen ik om 23u51 via 0486191999 opnieuw een alarmerende sms ontving: opgelet, je zit al ongeveer 247,60€ boven je abonnement. En dit al bijna een uur nadat ik de mobiele hotspot-stand van mijn smartphone had uitgeschakeld.
Nu staat er ook ergens op jullie website dat er altijd een alarmbericht wordt verstuurd bij een overschrijding van abonnement met 60€, deze heb ik niet ontvangen.
Hiermee vraag ik om een interne regeling voor verlaging van deze factuur, vermits het hier echt niet ging om een bewuste hoge download-actie maar om een compleet verkeerd ingeschat gebruik van de mobiele hotspot instelling van mijn smartphone.
Met vriendelijke groet, Julos