annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Superhoge factuur voor onverwacht hoog datagebruik met mobiele hotspot op Android smatphone.

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Beste,

Mijn laatste factuur was uitzonderlijk hoog omwille van zeer hoog data verbruik op wo 05/10. Nu was ik toen op een camping aan de Belgische kust en ik had mijn smartphone ingesteld als mobiele hotspot voor mijn tablet en laptop. Mijn laptop was via de app Radioplus van de VRT aangesloten op Klara Continuo.

Ik kreeg van u via 0487001820 die dag volgende sms-berichten:
- om 21u29: je hebt momenteel 80 % van je mobiel internet optie opgebruikt.
- om 21u35: je hebt je mobiel internet optie volledig opgebruikt. Je wordt verwittigd als je 10€ bijkomend verbruik bereikt.
- om 21u37: je extra dataverbruik in België bedraagt ongeveer 12,50€.
Deze smssen heb ik niet direct opgemerkt omdat ik met mijn vrouw een film aan het bekijken was.

Later op die avond om 22u54 kreeg ik via 0486191999 volgend sms-bericht: opgelet je zit al ongeveer 123,08€ boven je abonnement. Na deze alarmerende sms is mijn frank gevallen dat de stand mobiele hotspot van mijn smartphone de oorzaak moest zijn van dit hoge dataverbruik en heb toen onmiddellijk deze stand afgezet. Ik had mij niet gerealiseerd dat mijn tablet met het wifi-signaal dat hij van mijn smartphone ontving zichzelf en zijn apps heeft geupdated en zo het data-verbruik in de hoogte heeft gejaagd.

Helemaal verrast was ik toen ik om 23u51 via 0486191999 opnieuw een alarmerende sms ontving: opgelet, je zit al ongeveer 247,60€ boven je abonnement. En dit al bijna een uur nadat ik de mobiele hotspot-stand van mijn smartphone had uitgeschakeld.

Nu staat er ook ergens op jullie website dat er altijd een alarmbericht wordt verstuurd bij een overschrijding van abonnement met 60€, deze heb ik niet ontvangen.

Hiermee vraag ik om een interne regeling voor verlaging van deze factuur, vermits het hier echt niet ging om een bewuste hoge download-actie maar om een compleet verkeerd ingeschat gebruik van de mobiele hotspot instelling van mijn smartphone.

Met vriendelijke groet, Julos
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (3)
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste Julos,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent van de hoge kosten!

Wanneer je je databundel als hotspot instelt, kan het dataverbruik inderdaad ineens heel snel gaan. Aan te raden is dan ook om een hotspot te gebruiken wanneer je een tarief hebt met een grote databundel. Bijvoorbeeld BASE 39 met 5GB of BASE 59 met 10 GB (aan te passen via de Klantenzone). Dataverbruik buiten de bundel wordt aangerekend als 0.10 euro/MB.

We hebben elkaar daarnet gesproken aan de telefoon. Moest je toch nog verdere vragen hebben, dan kan je altijd bij ons terecht :$ .

Hopelijk heb je van je vakantie aan de Belgische kust genoten :cool: !

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 6
In dit geval kan ik je ook een Base Internet Anywhere abonnement aanraden, desnoods maar van korte duur, je kan er toch uitstappen wanneer je dat wenst (enkel door naar de klantendienst te bellen, niet in een shop).
Buiten bundel vertraagd de snelheid en surf je gratis verder. (Base is de enige provider in België die buiten bundel voor een Internet Anywhere niets aanrekent!)
De snelheid is voldoende voor internet radiostreaming.

Matthias
Beantwoorden
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Hele leuke tip Matthias! Houd er wel rekening mee dat wanneer je ook wilt bellen met je abonnement, Internet Anywhere hier niet een goed abonnement voor is Smiley Knipoog Groetjes, Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos