annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Telefoonnummer is ongevraagd gewijzigd. Wat nu?

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Beste

Ik vertoef in het buitenland, voor deze reden heb ik postpaid betaal-per-gebruik genomen dat speciaal op maat is voor mensen die in het buitenland wonen.
Ik krijg mijn factuur per email.

Nu is mijn telefoon nummer gewijzigd met dezelfde simkaart. Er is maw niets verandert aan mijn kant.
Ik heb hier geen verwittiging van gekregen dus ik vermoed dat dit een technische fout is.

Ik kan me ook niet aanmelden bij de klantenzone aangezien dit niet mijn origineel telefoon nummer is.

Het is enorm belangrijk dat ik het originele nummer terugkrijg aangezien dit gelinkt is aan login gegevens voor accounts die niet kunnen gewijzigd worden.

Hulp wordt enorm op prijs gesteld.
Beantwoorden
0 Likes
REACTIES (2)
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Hey Nele,

Bedankt voor jouw respons en sorry voor mijn late reactie.

Ik kan meteen beginnen met de melding dat het probleem opgelost is.
Ik had dus een verkeerde vaststelling gedaan om 2 redenen:

Eerste reden is dat mijn probleem zich voordeed toen ik overschakelde naar een nieuw toestel.
Bij installatie van apps en syncen van profielen ging er jammer genoeg niks automatisch.

Het nieuwe toestel gaf aan (en geeft nog steeds aan) dat het telefoonnummer gelinkt aan de Base simkaart een ander nummer is.
Ik had dit nummer voordien bij telenet en Base heeft dit overgenomen.
Misschien is dit het originele telefoon nummer toegewezen aan deze simkaart?

Daarop probeerde ik met sms verificatie mijn profielen in te stellen en kon ik geen enkel van deze berichten ontvangen.
Toen ging ik ervan uit dat mijn nummer gewijzigd was.

Alhoewel ik een goede verbinding had met het locale gsm netwerk duurde het ongeveer een dag tot op een gegeven moment al de berichtjes toekwamen.
Waarschijnlijk ergens een miscommunicatie?

Nu is alles in orde en krijg ik berichten meteen doorgestuurd.
En het merendeel van mijn profielen zijn opnieuw ingesteld maar door het aangegeven andere nummer van de simkaart niet 100% en ook niet automatisch, maar dit is uiteindelijk geen probleem.

Nogmaals bedankt voor jouw respons en excuses voor mijn verkeerde conclusie.

Mvg,
Mike
Beantwoorden
0 Likes
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste Mike,

Wat fijn om te horen dat het uiteindelijk toch is goed gekomen Smiley Erg vrolijk !

Het klopt inderdaad wat je zegt. Elke BASE-simkaart heeft zijn eigen telefoonnummer. Wanneer er een nummer overgenomen wordt van een andere provider, wordt het originele nummer van de simkaart overschreven door het te behouden nummer. Echter zal het toestel nog steeds het officiële nummer van de simkaart lezen. Vandaar dat je smartphone in dit geval een ander nummer als jouw eigen nummer weergeeft.

Het is dan ook goed te begrijpen dat dit voor veel verwarring bij jou heeft gezorgd :? . Vreemd dat het zo lang heeft geduurd voordat de synchronisatie in orde was... Toch heel fijn dat je ons alsnog op de hoogte hebt gesteld Mike!

Heel veel groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Likes