annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Terugbetaling na stopzetting van een abonnement.

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 5
Op 17/12/2016 betaal ik mijn abonnement B-9. Dit houdt in de maandelijkse bundel (van 02/12/2016 tem 01/01/2017) en de kosten gemaakt in de periode 02/11/2016 tem 01/12/2016. Totaal was 9 € (ik had geen kosten). Hetzelfde heb ik gedaan voor mijn ander abonnement de B-29, maar nu tbv 29 €.
Op 07/12/2016 stap k over naar een andere provider en Base wordt hiervan verwittigd.
Kijk ik raar op als ik in januari een factuur ontvang om BIJ TE BETALEN... Hoe kan dit? Mijn abonnement werd betaald voor de periode 02/12 tem 01/01, waarin alle kosten vervat zitten. Ik moet nog terugbetaald worden aangezien mijn abonnement slechts liep tem 06/12/2016, dus welgeteld 5 dagen! Voor de B-29 kreeg ik een "nul"-factuur.
Dan maar bellen naar de hulplijn van base. Uiteraard tegen betaling... Eerste persoon heeft geen oor naar mijn uitleg en eist dat ik zwijg zodat hij kan uitleggen dat de kosten (telefoneren, SMS-en en dataverkeer) steeds NA het abonnement worden verrekend. Terwijl ik wil zeggen dat het abonnement al betaald was en die kosten erin vervat zaten. Hij weigert te luisteren en dus vraag ik een verantwoordelijke. Na 5 min aan de lijn te hangen, krijg ik iemand anders. Blijkt dat ik gewoon terug in wacht ben gezet zodat een ander het mocht oplossen. Het hele verhaal dan nog maar eens gedaan, met dezelfde reactie: de afrekening komt nadien!
Krijg eindelijk de kans om mijn kant van het verhaal te doen (na zoveel minuten...) en plots zegt ze: "Mevrouw u heeft overschot van gelijk! U heeft recht op een terugbetaling!". Ik laat het uitzoeken en men belt u morgen (zaterdag) terug.
Ik heb moeten wachten tot de donderdag nadien om het volgende te horen : U heeft recht op terugbetaling mevrouw. Van uw abonnement zullen we de kosten (2,23 €) aftrekken (waarom, het is een abonnement?) en de rest (9 € - 2,23 € = 6, 77 €) krijgt u teruggestort!. Als ik het abonnement verreken, is de kost voor 5 dagen 1,45 €. Dus 9 € - 1,45 € = 7,55 €. Als ik de lijn doortrek zou ik voor de B-29 zelfs het volledige bedrag moeten terugbetaald krijgen... (voor de B-29 is het 29 € - 4,68 € = 24,32 €) Het is maar een klein verschil maar het gaat om het principe.
Maar wat blijkt????? IK MOET ZELF TERUG BELLEN NA 02/02/2017 OM MIJN GELD TERUG TE KUNNEN KRIJGEN!!!! Dit is echt Kafka.
De week nadien ofzo, ontvang ik een mail met de vraag om Base te laten weten waarom ik ben "weggegaan" en of ik nog een opmerking heb. Stuur mijn antwoord op 15/01/2017, maar mocht tot op heden nog steeds GEEN reactie ontvangen.
Dus mijn vraag is nu: Hoe krijg ik mijn teveel betaalde deel van mijn twee abonnementen terugbetaald en hoelang ga ik daar nog moeten op wachten?
Beantwoorden
0 Likes
REACTIES (8)
Professor
Vragen: 16
Reacties: 286
Goedemiddag Chris,

We hebben jouw bericht ook ontvangen op onze Facebookpagina en deze werd ondertussen door mijn collega beantwoord. Hieronder kan je het antwoord lezen:

Hallo Chris,

Erg jammer om te lezen dat je niet meteen de correcte informatie hebt gekregen. Wanneer je voor het einde van je facturatieperiode het abonnement stopzet, kan er inderdaad een herberekening uitgevoerd worden. Dit gebeurt meestal op het einde van je facturatieperiode.
Ik wil uiteraard graag voor je nakijken wat er precies is gebeurd. Kan je me via privébericht je gsm-nummer alsook je rekeningnummer bezorgen zodat we de terugbetaling in orde kunnen brengen?

Groetjes,
Ibi


Helaas hebben we jouw gegevens nog niet mogen ontvangen, kan je deze alsnog versturen om dit verder na te kijken? Wij helpen je graag verder!

Groetjes,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Likes
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 5
[quote=Abdel][quote=Depuydt Chris]Op 17/12/2016 betaal ik mijn abonnement B-9. Dit houdt in de maandelijkse bundel (van 02/12/2016 tem 01/01/2017) en de kosten gemaakt in de periode 02/11/2016 tem 01/12/2016. Totaal was 9 € (ik had geen kosten). Hetzelfde heb ik gedaan voor mijn ander abonnement de B-29, maar nu tbv 29 €.
Op 07/12/2016 stap k over naar een andere provider en Base wordt hiervan verwittigd.
Kijk ik raar op als ik in januari een factuur ontvang om BIJ TE BETALEN... Hoe kan dit? Mijn abonnement werd betaald voor de periode 02/12 tem 01/01, waarin alle kosten vervat zitten. Ik moet nog terugbetaald worden aangezien mijn abonnement slechts liep tem 06/12/2016, dus welgeteld 5 dagen! Voor de B-29 kreeg ik een "nul"-factuur.
Dan maar bellen naar de hulplijn van base. Uiteraard tegen betaling... Eerste persoon heeft geen oor naar mijn uitleg en eist dat ik zwijg zodat hij kan uitleggen dat de kosten (telefoneren, SMS-en en dataverkeer) steeds NA het abonnement worden verrekend. Terwijl ik wil zeggen dat het abonnement al betaald was en die kosten erin vervat zaten. Hij weigert te luisteren en dus vraag ik een verantwoordelijke. Na 5 min aan de lijn te hangen, krijg ik iemand anders. Blijkt dat ik gewoon terug in wacht ben gezet zodat een ander het mocht oplossen. Het hele verhaal dan nog maar eens gedaan, met dezelfde reactie: de afrekening komt nadien!
Krijg eindelijk de kans om mijn kant van het verhaal te doen (na zoveel minuten...) en plots zegt ze: "Mevrouw u heeft overschot van gelijk! U heeft recht op een terugbetaling!". Ik laat het uitzoeken en men belt u morgen (zaterdag) terug.
Ik heb moeten wachten tot de donderdag nadien om het volgende te horen : U heeft recht op terugbetaling mevrouw. Van uw abonnement zullen we de kosten (2,23 €) aftrekken (waarom, het is een abonnement?) en de rest (9 € - 2,23 € = 6, 77 €) krijgt u teruggestort!. Als ik het abonnement verreken, is de kost voor 5 dagen 1,45 €. Dus 9 € - 1,45 € = 7,55 €. Als ik de lijn doortrek zou ik voor de B-29 zelfs het volledige bedrag moeten terugbetaald krijgen... (voor de B-29 is het 29 € - 4,68 € = 24,32 €) Het is maar een klein verschil maar het gaat om het principe.
Maar wat blijkt????? IK MOET ZELF TERUG BELLEN NA 02/02/2017 OM MIJN GELD TERUG TE KUNNEN KRIJGEN!!!! Dit is echt Kafka.
De week nadien ofzo, ontvang ik een mail met de vraag om Base te laten weten waarom ik ben "weggegaan" en of ik nog een opmerking heb. Stuur mijn antwoord op 15/01/2017, maar mocht tot op heden nog steeds GEEN reactie ontvangen.
Dus mijn vraag is nu: Hoe krijg ik mijn teveel betaalde deel van mijn twee abonnementen terugbetaald en hoelang ga ik daar nog moeten op wachten?

Goedemiddag Chris,

We hebben jouw bericht ook ontvangen op onze Facebookpagina en deze werd ondertussen door mijn collega beantwoord. Hieronder kan je het antwoord lezen:

Hallo Chris,

Erg jammer om te lezen dat je niet meteen de correcte informatie hebt gekregen. Wanneer je voor het einde van je facturatieperiode het abonnement stopzet, kan er inderdaad een herberekening uitgevoerd worden. Dit gebeurt meestal op het einde van je facturatieperiode.
Ik wil uiteraard graag voor je nakijken wat er precies is gebeurd. Kan je me via privébericht je gsm-nummer alsook je rekeningnummer bezorgen zodat we de terugbetaling in orde kunnen brengen?

Groetjes,
Ibi


Helaas hebben we jouw gegevens nog niet mogen ontvangen, kan je deze alsnog versturen om dit verder na te kijken? Wij helpen je graag verder!

Groetjes,
Abdel
Beantwoorden
0 Likes
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 5
Ibi,
Je vraagt om je via een privé bericht gegevens door te geven, maar hoe kan ik je privé bereiken? Vermoed niet dat dit via dit platform is... Ook niet via FB. Geef je me een mail adres, dan geef ik je de gevraagde gegevens.

Alvast bedankt voor de reactie.
Chris
Beantwoorden
0 Likes
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste Chris,

Via Facebook kan je een privébericht sturen. Helemaal bovenaan onder de grote foto rechts, zie je de witte knop 'Bericht sturen'. Op deze manier kan je onze collega Ibi en onze andere collega's van het Sociale Media team bereiken. Zij zullen je zo snel mogelijk verder helpen Smiley Vrolijk .

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Likes
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 5
Dit is het antwoord dat ik krijg van Base...
Beantwoorden
0 Likes
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 5
Hallo Chris,

Bedankt voor je bericht!

Je hebt voor beide accounts de 2de als facturatiedatum. Op 06/12 heb je inderdaad beide abonnementen stopgezet. We gaan de periode 07/12 t.e.m. 01/01/2017 uiteraard crediteren.

Voor oproepnummer 0486510883 - B-9 abonnement - is dit een creditnota van €7.55 incl. btw (minus €2.23 factuur van 05/01) en voor oproepnummer 0485009244 (B-29) is dit €24,32 incl. btw.

Kan je mij je bankrekeningnummer bezorgen aub? Dan stuur ik dit meteen door naar onze financiële afdeling om deze bedragen te vergoeden.
Beantwoorden
0 Likes
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 5
Sorry! Maar dat klopt niet!!!!! Ik betaal mijn abonnement en mag dus bellen en sms-en binnen die beperking van B-9. Dus de kosten die ik maak IN/TIJDENS mijn abonnement, moet je NADIEN NIET meer gaan aftrekken, dan betaal ik dubbel. Dit is toch niet te geloven hoe jullie rekenen. Dit is bedrog. Ik wens mijn stukje abonnement terug te krijgen 7,55 € en 24,32 €, het stuk van mijn abonnement dat ik niet heb opgebruikt. Alvast dankjewel.
Beantwoorden
0 Likes
Professor
Vragen: 16
Reacties: 286
Hoi Chris,

Ik heb daarnet je Facebook berichtje beantwoord. Kijk je het na?

Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Likes