Hallo CatjeV,
Aj, dat is inderdaad behoorlijk vervelend. Temeer omdat we van hieruit moeilijk kunnen inschatten wat er precies aan de hand is.
Er zijn hoe dan ook verschillende opties:
- Je kan proberen om het toestel uit te zetten, simkaart en batterij opnieuw te plaatsen en het toestel te herstarten.
- Probeer eens om manueel naar netwerk te zoeken. Je mag een aantal verschillende netwerken proberen.
- Is het enkel internet dat niet werkt? Kijk dan de APN-instellingen eens na. Sommige toestellen verwijderen deze automatisch. Het zou ook kunnen helpen om de APN-instellingen te verwijderen, toestel te herstarten en ze opnieuw in te geven.
- Bij APN, voer gprs.base.be (let op de puntjes) in.
- Bij Gebruikersnaam, voer base in.
- Bij Wachtwoord, voer base in.
Weet je niet waar je deze instellingen kan vinden? Geen nood, via onze website kan je dit stap voor stap invullen.
- Heb je een melding gekregen waarin staat 'PDP identiteit niet gekend'? Dan heb je de door jou ingestelde limiet van internet buiten de bundel bereikt. Als het goed is heb je dan ook een sms ontvangen met de vraag DATAROAMINGCONTINUE te sturen. Wanneer je een sms stuurt naar 8580 met daarin dus DATAROAMINGCONTINUE, kan je weer verder surfen. Houd dan wel rekening met extra kosten. Afhankelijk van waar je bent, kunnen deze oplopen tot € 14,50 per MB!
Heb je geen service?
Het zou kunnen dat je diensten omwille van een
openstaand saldo geblokkeerd zijn. In dat geval kan je best zo snel mogelijk de betaling uitvoeren via onze
website. Bezorg ons een betaalbewijs via
collection@telenetgroup.be en één van onze collega's zorgen dat je lijn zo snel mogelijk geactiveerd wordt.
Het zou ook kunnen dat er bepaalde
services geblokkeerd staan, bijvoorbeeld internationale gesprekken.
Heb je wel service, maar kan je niet bellen of sms'en?
Dan gaat er technisch iets fout. In dat geval kan je best contact opnemen met de klantendienst.
Extra tip: Om bepaalde zaken uit te sluiten, kan je altijd een test met simkaarten uitvoeren. Wanneer je jouw simkaart in een ander toestel stopt, werkt het dan wel? En een andere (BASE)simkaart in jouw toestel? Op die manier kom je er snel achter of het aan het netwerk, simkaart of toestel ligt.
De Community is een platform voor en door onze klanten. Specifieke servicevragen zijn dan moeilijk te beantwoorden omdat ze van een aantal factoren afhankelijk zijn. Je zal in dit geval contact met onze
klantendienst op moeten nemen. Dat kan
telefonisch via (+ 32 486 19) 1999, zij zijn 24/7 bereikbaar. Liever online? Dat kan via
Facebook en
Twitter. Daar staan we op werkdagen tussen 9 en 18 uur voor je klaar!
Groetjes,
Ibi
Ibi | Oud-moderator