annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen netwerk in het buitenland

Beantwoorden
Fan
Vragen: 1
Reacties: 0
Beste, sinds gisteren zitten wij in Budapest. Sindsdien word ik steeds van het netwerk gegooid. Ik kan enkel mijn smartphone gebruiken via WiFi, maar dit is niet overal natuurlijk. Heel vervelend, ook als uw stadsgids op uw telefoon geïnstalleerd is. Hopend op een snel antwoord.
Alvast bedankt
Catherine
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (10)
Fan
Vragen: 0
Reacties: 1
Elk keer dat ik in het buitenland ben heb ik helemaal geen service. Heb al mijn gsm uitgeschakeld, de sim kaart eruit gehaald en zo verder. Niets lukt. Wat moet ik nu?
Beantwoorden
Publisher
Reacties: 4
[quote=Jessica dedora]Elk keer dat ik in het buitenland ben heb ik helemaal geen service. Heb al mijn gsm uitgeschakeld, de sim kaart eruit gehaald en zo verder. Niets lukt. Wat moet ik nu?

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik zit sinds 30/07 in Budapest, Hongarije en sinds maandag 31/07 heb ik geen service.
De netwerkinstellingen van mijn gsm (Moto G 3gen) zeggen dat ik ben geregistreerd op een netwerk ('Registered on network'). Toch heb ik geen ontvangst.

In bijlage een screenshot van de app 'Cell Signal Monitor'.

Zoals Jessica heb ik mijn GSM meerdere malen uit/ingeschakeld, SIM kaart uitgehaald, ... maar dit lost niks op.

Graag hierop zo snel mogelijk antwoorden.

Alvast bedankt.

Steven
Beantwoorden
Publisher
Iemand een reactie?
Beantwoorden
Highlighted
Publisher
Kan er eindelijk iemand reageren op bovenstaande bericht? Ik zit voor twee weken voor het werk in het buitenland en het feit dat ik niet kan bellen of berichten sturen is zeer lastig. Ik kan ook geen bericht achterlaten via jullie internetformulier want ik krijg geen validatiecode om het bericht te verzenden.

Klantenservice is bij telecombedrijven algemeen echt teleurstellend maar dit is echt een knoeiboel!
Beantwoorden
ibi
Maddict
Vragen: 6
Reacties: 123
Hallo CatjeV,

Aj, dat is inderdaad behoorlijk vervelend. Temeer omdat we van hieruit moeilijk kunnen inschatten wat er precies aan de hand is.

Er zijn hoe dan ook verschillende opties:
  • Je kan proberen om het toestel uit te zetten, simkaart en batterij opnieuw te plaatsen en het toestel te herstarten.
  • Probeer eens om manueel naar netwerk te zoeken. Je mag een aantal verschillende netwerken proberen.
  • Is het enkel internet dat niet werkt? Kijk dan de APN-instellingen eens na. Sommige toestellen verwijderen deze automatisch. Het zou ook kunnen helpen om de APN-instellingen te verwijderen, toestel te herstarten en ze opnieuw in te geven.

- Bij APN, voer gprs.base.be (let op de puntjes) in.

- Bij Gebruikersnaam, voer base in.

- Bij Wachtwoord, voer base in.

Weet je niet waar je deze instellingen kan vinden? Geen nood, via onze website kan je dit stap voor stap invullen.
  • Heb je een melding gekregen waarin staat 'PDP identiteit niet gekend'? Dan heb je de door jou ingestelde limiet van internet buiten de bundel bereikt. Als het goed is heb je dan ook een sms ontvangen met de vraag DATAROAMINGCONTINUE te sturen. Wanneer je een sms stuurt naar 8580 met daarin dus DATAROAMINGCONTINUE, kan je weer verder surfen. Houd dan wel rekening met extra kosten. Afhankelijk van waar je bent, kunnen deze oplopen tot € 14,50 per MB!

Heb je geen service?
Het zou kunnen dat je diensten omwille van een openstaand saldo geblokkeerd zijn. In dat geval kan je best zo snel mogelijk de betaling uitvoeren via onze website. Bezorg ons een betaalbewijs via collection@telenetgroup.be en één van onze collega's zorgen dat je lijn zo snel mogelijk geactiveerd wordt.
Het zou ook kunnen dat er bepaalde services geblokkeerd staan, bijvoorbeeld internationale gesprekken.

Heb je wel service, maar kan je niet bellen of sms'en?
Dan gaat er technisch iets fout. In dat geval kan je best contact opnemen met de klantendienst.

Extra tip: Om bepaalde zaken uit te sluiten, kan je altijd een test met simkaarten uitvoeren. Wanneer je jouw simkaart in een ander toestel stopt, werkt het dan wel? En een andere (BASE)simkaart in jouw toestel? Op die manier kom je er snel achter of het aan het netwerk, simkaart of toestel ligt.

De Community is een platform voor en door onze klanten. Specifieke servicevragen zijn dan moeilijk te beantwoorden omdat ze van een aantal factoren afhankelijk zijn. Je zal in dit geval contact met onze klantendienst op moeten nemen. Dat kan telefonisch via (+ 32 486 19) 1999, zij zijn 24/7 bereikbaar. Liever online? Dat kan via Facebook en Twitter. Daar staan we op werkdagen tussen 9 en 18 uur voor je klaar!

Groetjes,
Ibi
Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
0 Kudos
ibi
Maddict
Hallo Steven De Bock en Jessica dedora,

Ik heb jullie vraag even toegevoegd aan deze vraag.
Wellicht vinden jullie in bovenstaande informatie de nodige antwoorden.

Groetjes,
Ibi
Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
0 Kudos
Publisher
SIM kaart werkt niet, geprobeerd in een ander toestel en andere lokale sim kaart in mijn huidige toestel.... Tips voor een oplossing?
Beantwoorden
0 Kudos
ibi
Maddict
Hallo Steven,

Zoals eerder aangegeven kan je in dit geval beter contact met ons opnemen via één van onze klantendiensten.

Groetjes,
Ibi
Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
0 Kudos
Fan
Reacties: 1
Elke keer als ik naar het buitenland ga kan ik geen betichten verzenden naar geen enkel nummer. Hetzelfde met het bellen.
Beantwoorden
0 Kudos