annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn data roaming werd geblokkeerd en ik begrijp niet waarom. Kan ik meer uitleg krijgen?

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 0
Geachte

Sinds eind september tot nu krijg ik van jullie geen mobiel netwerk meer, hoewel ik daar maandelijks voor betaal. Dit komt, werd men mij verteld, door dat er een bedrag aan roaming open stond, dat hiervoor eerst moet betaald worden. Eerst en vooral zijn alle facturen altijd binnen termijn betaald geweest, en voor mijn nieuwe factuur (met zogezegd hoog roaming bedrag) heb ik wettelijk 20 dagen de tijd om te betalen. Mij vragen om dit eerst te betalen om dan pas te geven waar ik maandelijks voor betaal en waar ik recht op heb is op zijn minst absurd te noemen.

Over het hoge roamingbedrag heb ik een paar bemerkingen:

1. Ik heb het Internet World Pack voor twv 70euro geactiveerd, voor een forfaitair roaming bedrag van 70 euro. (activatie op 8 september, deactivatie op 28 september)
2. Nu blijkt dat dit niet van toepassing is voor het land Tanzania. Met de beste wil van de wereld, maar u communiceert dit op geen enkele manier via uw Base platform. (Screenshot in bijlage) Nergens staat ook maar een asterisk of een uitroepteken dat dit niet van toepassing is op sommige landen. Het woord “World” suggereert dit nochtans anders … Dit valt op zijn minst als misleidend te noemen.
3. Sinds eind september krijg ik hierdoor dus geen mobiel internet meer, ook niet meer in België. Mijn factuur is betaalbaar op 20 dagen, dus heb ik wettelijk de tijd om dit op 20 dagen te betalen. Mij vragen om dit eerst te betalen en dan pas mijn bundel te activeren waar ik recht op heb is mijn inziens incorrect. Ik neem dan ook aan dat u mij het volle bedrag voor oktober zal factureren, terwijl ik al 5 dagen van uw diensten geen gebruik kan maken.

Graag dus mijn mobiel netwerk, waar ik tenslotte voor betaal, terug activeren.

Groeten
Sébastien
Beantwoorden
0 Likes
REACTIE (1)
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste Sebastien,

Ik kan me voorstellen dat de naam van de bundel voor verwarring heeft gezorgd.

Het klopt dat niet alle landen inbegrepen zijn in de Internet Wereld bundels. Dat komt omdat er een roaming akkoord met het land moet zijn om een goedkoper tarief aan te kunnen bieden. Dit wordt aangegeven op onze website (zie hieronder). Misschien heb je erover gelezen?

Zoals je ziet kan je een lijst met partnernetwerken in andere landen raadplegen. Zo weet je zeker of je een buitenlandse provider gebruikt waar BASE afspraken mee heeft. Je toestel moet verbonden zijn met een partnernetwerk om van je data roaming optie te genieten. Anders wordt je dataverkeer aangerekend aan het standaard dataroamingtarief. Dus alsof je geen bundel hebt.

Omdat er geen akkoord is met Tanzania, werd het dataverbruik niet aangerekend via de Internet Wereld bundel, maar per MB aan het standaard tarief. Deze kosten kunnen zeer snel oplopen, omdat het standaard tarief in Tanzania 7.85 euro /MB exclusief BTW is.

Je data service werd geblokkeerd op 9 september. Dit omdat er zeer snel zeer hoge kosten verbruikt werden en omdat een voorgaande factuur nog niet werd betaald. BASE blokkeert de service om twee redenen:
1) Het vermijden van verdere hoge kosten ter bescherming van de klant.
2) Om zeker te zijn dat de factuur vereffend kan worden.

Wanneer dit gebeurt, wordt er gevraagd een voorschot te betalen zodat de blokkade kan worden opgeheven. Dit voorschot bestaat uit het bedrag van de openstaande factuur en uit een deel van de lopende factuur. Ondertussen heb je een deel van het voorschot betaald, maar nog niet volledig. Vandaar dat de service nog steeds geblokkeerd is.

Moest er iets niet helemaal duidelijk zijn, dan hoor ik het heel graag Sebastien!

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Likes