Beste Sebastien,
Ik kan me voorstellen dat de naam van de bundel voor verwarring heeft gezorgd.
Het klopt dat niet alle landen inbegrepen zijn in de
Internet Wereld bundels. Dat komt omdat er een roaming akkoord met het land moet zijn om een goedkoper tarief aan te kunnen bieden. Dit wordt aangegeven op onze website (zie hieronder). Misschien heb je erover gelezen?

Zoals je ziet kan je een lijst met
partnernetwerken in andere landen raadplegen. Zo weet je zeker of je een buitenlandse provider gebruikt waar BASE afspraken mee heeft. Je toestel moet verbonden zijn met een partnernetwerk om van je data roaming optie te genieten. Anders wordt je dataverkeer aangerekend aan het standaard dataroamingtarief. Dus alsof je geen bundel hebt.
Omdat er geen akkoord is met Tanzania, werd het dataverbruik niet aangerekend via de Internet Wereld bundel, maar per MB aan het standaard tarief. Deze kosten kunnen zeer snel oplopen, omdat het standaard tarief in Tanzania 7.85 euro /MB exclusief BTW is.
Je data service werd geblokkeerd op 9 september. Dit omdat er zeer snel zeer hoge kosten verbruikt werden en omdat een voorgaande factuur nog niet werd betaald. BASE blokkeert de service om twee redenen:
1) Het vermijden van verdere hoge kosten ter bescherming van de klant.
2) Om zeker te zijn dat de factuur vereffend kan worden.
Wanneer dit gebeurt, wordt er gevraagd een voorschot te betalen zodat de blokkade kan worden opgeheven. Dit voorschot bestaat uit het bedrag van de openstaande factuur en uit een deel van de lopende factuur. Ondertussen heb je een deel van het voorschot betaald, maar nog niet volledig. Vandaar dat de service nog steeds geblokkeerd is.
Moest er iets niet helemaal duidelijk zijn, dan hoor ik het heel graag Sebastien!
Groetjes,
Debby
Debby | Moderator
Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .