annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn data roaming werd geblokkeerd omdat ik de limiet heb bereikt. Hoe kan ik verder surfen?

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Sinds activeren werkt mijn mobiel internet niet meer. Ik ben momenteel in het buitenland(europa) heb zeer gemakkelijk kunnen gebruik maken van mobiel internet tot ik een bericht kreeg van base dat ik reeds 48€ extra verbruikt heb. Blijkbaar is de limiet standaard €60 waarvoor dank dat dit niet standaard €20 is(sarcasme). Ik ben dan op de klntzndienst ingelogd om blijkbaar 1Gb aan 12€ in te stellen wat me voordien 50€ kostte. Sinds ik dit aangevinkt heb en dat dit aangerekend wordt kan ik geen seconde meer op mobiel internet. Wat gewoonweg schandalig is, zo wordt ik 2 maal geld afhandig gemaakt want over paar dagen eindigt mijn reis. Nog niet gesproken over de ongemakken van nu geen mobiel internet te hebben.
Alle instellingen staan juist. Gsm al aan en uit gedaan. Instellingen gereset en opnieuw ingesteld. Ik heb bij een andere operator gelezen dat mijn gsm nummer door jullie opnieuw moet geactiveerd worden ofzo. De foutmelding is trouwens pdp wordt niet herkend.
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (3)
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Hey Colin,

Het klopt inderdaad dat de wettelijke limiet voor datagebruik in het buitenland automatisch ingesteld staat op 60 euro. We geven de mogelijkheid om dit aan te passen naar een limiet van jouw keuze via de Klantenzone.

Wanneer de limiet bereikt is, wordt de data service geblokkeerd. Dit om klanten te beschermen tegen hoog oplopende kosten. In dit geval wordt je verwittigd via sms hoe je de blokkade kan opheffen. Dit doe je door een gratis sms te sturen naar 8580 met daarin DATAROAMINGCONTINUE. Vervolgens kan je weer surfen!

Ik wens je nog een goede reis :$ !

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Ok bedankt. Ik heb dat nu gedaan. Ook staat die 1gb aan 12€ nog aan. Maar het bericht dat ik krijg geeft de indruk dat ik nog steeds 0,06mb moet betalen. Dit zal dan wss niet kloppen veronderstel ik.
Bedankt voor je hulp
Beantwoorden
0 Kudos
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
[quote=Colinschoolmeester]Ok bedankt. Ik heb dat nu gedaan. Ook staat die 1gb aan 12€ nog aan. Maar het bericht dat ik krijg geeft de indruk dat ik nog steeds 0,06mb moet betalen. Dit zal dan wss niet kloppen veronderstel ik.
Bedankt voor je hulp

Hey Colin,

Wanneer je een data roaming bundel hebt geactiveerd, wordt je verwittigd ivm je verbruik via sms:

1) Een eerste sms wordt verstuurd wanneer 80% van de bundel is verbruikt.
2) Een tweede sms wordt verstuurd wanneer 100% van de bundel is verbruikt.
3) Afhankelijk van de data roaming limiet die je hebt ingesteld, krijg je een sms wanneer je deze limiet hebt bereikt. Via een gratis sms naar 8550 met DATAROAMINGCONTINUE kan je verder surfen.
4) Je ontvangt een sms waarin je wordt verwittigd dat je geen info meer krijgt over je verbruik tot de volgende factuur.
5) Je ontvangt een sms waarin je geïnformeerd wordt over de prijs per MB.

Indien je nu wordt aangerekend per MB, dan zal of de bundel zijn opgebruikt, of de bundel werd niet geactiveerd. Natuurlijk wil ik dit graag voor je nakijken Colin Smiley Knipoog !

Kan je je telefoonnummer toevoegen aan je profiel? Geef je me een seintje wanneer je dit hebt gedaan?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos