annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Optie Europa Small en kan niet internetten in Nederland?

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 2
Ben nieuw op Base (ex Aldi) heb een prepaid kaart van 15 euro met o.m. 500 MB internet in België, heb ook de optie Internet Europa Small geactiveerd. In België kan ik mobiel internetten maar in Nederland lukt het maar niet. Zie op mijn smartphone dat ik op internet zit 'KPN|Base' met een 'R' (van Roaming denk ik), data via roaming is ingeschakeld maar ik kan toch niet surfen.
Heb wel onder mijn instellingen limiet data verbruik in het buitenland buiten de maandelijkse bundel wel op '0' staan, kan dat de oorzaak kunnen zijn?
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (5)
Moderator
Vragen: 88
Reacties: 594
Hey Peet,

Eerst wil ik je graag welkom heten bij BASE Smiley Vrolijk ! En je hebt helemaal gelijk hoor. Wanneer de limiet van je dataverbruik in het buitenland ingesteld staat op €0.00 wordt het data roaming verbruik volledig geblokkeerd. Je kan dan ook geen gebruik maken van je data roaming bundel.

Aan te raden is om de limiet aan te passen naar €20. Dit is de eerstvolgende limiet die je kan kiezen na €0.00. Zo kan je wel gebruik maken van je bundel. Hoe doe je dit? Via de Klantenzone.

Maak je maar geen zorgen hoor. Je wordt verwittigd via sms wanneer 80% en 100% van je databundel is opgebruikt. Ook kan je je resterende MB's consulteren via de MyBASE app/ Klantenzone of door een sms te sturen naar 1912 met daarin het woord CONSULT. Ga je toch buiten je bundel? Dan betaal je €0.06 per MB in Europa.

Wist je trouwens dat de roaming kosten vanaf 15 juni 2017 worden afgeschaft? Je kan er via deze link alles over lezen :$ .

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
Leesfanaat
Bedankt voor de reactie, limiet aangepast maar blijf het toch erg verwarrend vinden omdat ze enkel spreken over verbruik bovenop je maandelijkse bundel ook indien je voor 0 euro kiest staat er uitdrukkelijk "Wil je je dataverbruik in het buitenland bovenop je maandelijkse bundel volledig blokkeren? Stel dan 0 euro in als limiet" ... misschien toch aanpassen op de website

Bijkomende vraag: als ik in het buitenland surf gaat er dan enkel dataverbruik af van mijn buitenlandse bundel, of ook simultaan van de 500 MB bundel voor België die ik ontving bij de 15 euro prepaidkaart?
Beantwoorden
0 Kudos
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289
Hallo Peet,

We nemen deze feedback zeker mee naar de toekomst, zodat we steeds blijven streven naar beter!

Het dataverbruik in het buitenland wordt inderdaad enkel in mindering gebracht op je buitenlandse databundel. Dit kan je ook opvolgen via de My BASE app en/of je klantenzone op www.BASE.be.

Mocht je nog verdere vragen hebben, geef dan gerust een seintje!

Groetjes,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
Leesfanaat
Tnx, het werkt nu en idd data verkeer roaming enkel in mindering buitenlandse databundel. (y)
Beantwoorden
0 Kudos
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289
Fijn om te horen dat alles naar behoren werkt.

Ik wens je een fijn verblijf in het buitenland! Smiley Vrolijk

Groet,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Beantwoorden