annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Risico bij het kiezen voor Wigo door Base klanten tot 2018 !

Beantwoorden
Highlighted
Follower
Vragen: 1
Reacties: 5
Alle klanten die eerder Base verkozen wegens de slechte plaatselijke dekking van Proximus en Orange( Mobistar), en nu kiezen voor Wigo lopen het risico tot 2018 terug op Orange (Mobistar) gezet te worden. Dit met gevolg dat ze weer slechte of geen mobile ontvangst hebben. De Telenet klantendienst bevestigde mij dat ze niet in de mogelijkheid zijn om te garanderen dat ik gebruik blijf maken van de Base infrastructuur, en de kans bestaat dat ze mij voorlopig weer op de Orange structuur overzetten. Ik kan spijtig genoeg dit risico niet nemen omdat onze 4 toestellen dan zonder ontvangst vallen. Spijtig dat Telenet dit niet onder controle kan krijgen :-(. Zijn er nog Base gebruikers met dit probleem?
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (10)
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289

Hallo Ervra,

Welkom op onze community!

Klanten die voor WIGO kiezen worden inderdaad momenteel overgezet op het Orange netwerk. Dit heeft ook te maken met de overeenkomst die Telenet en Orange hebben gemaakt.

Stapsgewijs en voor eind 2018 zullen we alle (mobiele) Telenet-klanten overzetten naar ons eigen Telenet-netwerk (het verbeterde BASE-netwerk).

Je kan natuurlijk je vaste diensten (internet, digitale tv..) bij Telenet nemen in een Whop/Whoppa-packet en je mobiele diensten bij BASE.

Groeten,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Follower

Dag Abdel,
Bedankt voor de tip, maar heb het packet (All in) sinds Telenet's ontstaan. Nu heet het al een tijdje Whoppa tot er weer iemand een ander naam bedenkt :-) . Het niet vermelden van, de tijdelijke overzetting naar Orange, zorgt ervoor dat klanten mogelijk voor een onaangename verrassing komen te staan en is te belangrijk om het niet te vermelden. Daarom mijn topic
Grtz,

Beantwoorden
Sailor
Reacties: 23

Hoi Ervra

Interessante discussie. Helaas ben ik niet helemaal mee. Was je Base klant en ben je overgestapt naar Wigo? Of was je al Telenet klant en heb je op een of andere manier het base netwerk kunnen testen? 
Ik denk dat Telenet er nu minder controle over heeft omdat ze geen eigen netwerk hebben. Misschien hebben ze net daarom Base gekocht.

Grtjs
Finn

Beantwoorden
0 Kudos
Follower
Meer uitleg :-)
Wigo is best een voordelige formule. Nu betaal ik Whoppa + extra's +- € 90 (Internet, vaste telefonie en kabel-tv). Voor mobiel heb ik een Base abo met 4 nummers dat ook ongeveer € 90 kost. Totaal € 180. Dus normaal zou ik dadelijk Wigo nemen voor € 120 omdat ik dan maandelijks € 60 minder betaal voor meer product. Probleem is echter dat de bestaande Base klanten tot 2018 terug op het hier niet dekkende Orange netwerk (Oude provider van Telenet) worden gezet met geen of onbetrouwbare verbinding. Gelukkig kwam ik dit tijdig te weten zodat ik niet tot 2018 vastzat aan de Orange infrastructuur (Overeenkomt tussen Telenet en Orange). Op het ogenblik dat Telenet mij bevestigt dat ik gebruik blijf maken van de Base infrastructuur die nu van Telenet is neem ik dadelijk Wigo, maar schijnbaar zijn er nog afspraken met Orange die hun verplichten tot 2018 gebruik te maken van de Orange infrastructuur.

:-)
Beantwoorden
0 Kudos
Fan
Reacties: 1
Hey Ervra,

Momenteel heb ik WIGO 5GB van Telenet dus zit ik het netwerk van 'Orange'. Voordat ik naar WIGO ging zat ik bij JIM mobile dat is het netwerk van 'Base'. Voor mijn persoonlijk is het bereik verbeterd (Orange) dan toen bij JIM mobile (Base).

als je op deze link klikt -> https://www.orange.be/nl/netwerk (helemaal onderaan de pagina)
kan je bekijken als in jou buurt 'goeie' bereik is

P.s. met die 720 euro dat je uitspaart kan je een mooi weekendje weg van maken! ;-)
Beantwoorden
Sailor

Hoi Ervra

Okay, ik ben mee. ;-)

Goh ja, wij klanten wachten ongeduldig :8... Maar ik kan me voorstellen natuurlijk dat er bepaalde contractuele afspraken zijn tussen die grote bedrijven waaronder ze niet zomaar uit kunnen. Hopelijk komt er snel goed nieuws!

Ja JAMIN96, weekendje weg voor Ervra zal dan vooral interessant zijn om bereik te hebben moest hij overschakelen naar Orange. Smiley Tong

Grtjs
Finn

Beantwoorden
0 Kudos
Follower
Als je de dekkingskaart van Orange bekijkt zie je dat de hele Kempen en grensgebied nogal veel witte vlekken heeft. En dan zocht ik alleen maar naar de kaart 2G in huis. Hoop voor Orange dat ze vlug wat uit de kast toveren zodat ze hier niet het zwakke broertje blijven.

Beantwoorden
Sailor

Interessant. Smiley Vrolijk

Ik blijf toch geloven in Base - Telenet

Grtjs
Finn

Beantwoorden
Publisher
Vragen: 0
Reacties: 2
blij dat ik dit lees. ben nu reeds base sinds 2 a 3 jaar daarvoor 17j mobistar/orange en idd omwille van netwerk probs overgestapt . overweegde wigo. maar toch maar even niet. wachten we wel tot na 2018
Beantwoorden