annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Soms kan ik geen sms versturen of ontvangen via 4G. Hoe komt dit?

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 2
Hoi,
Ik heb mijn toestel ( samsung) op 4G ingesteld. Als ik dan een sms wil versturen, dan geeft hij soms weer sms verzenden mislukt. Als ik de vliegtuigstand opzet en weer afzet, dan verzend hij de sms terug. Als ik mijn toestel op enkel 2G/3G zet heb ik geen probleem qua sms versturen. Heb al 3 keer contact opgenomen met samsung en zij beweren dat mijn toestel volledig comform is met de kwaliteitsnormen van samsung. Vind het wel raar dat het enkel is met het 4G netwerk. Zou dit aan mijn simkaart kunnen liegen? Als ik deze in een 3G toestel steek, hebbik eveneens geen probleem met sms versturen.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (3)
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste Groovy,

De officiële software van Samsung laat toe om enkel 2G, enkel 3G of een combinatie van 2G, 3G en 4G in te stellen.

Wanneer je de instellingen op automatisch hebt staan, zou je zonder problemen moeten kunnen sms'en.

Als je een niet officiële software geïnstalleerd hebt, kan het zijn dat je ook enkel 4G in kan stellen. Er kunnen geen sms'en verstuurd worden via enkel 4G. Dit netwerk is alleen voor data.

Indien je de officiële software van Samsung gebruikt, de instellingen op automatisch hebt staan en het probleem niet locatiegebonden is, zou je dus wel moeten kunnen sms'en. In dit geval kan het niet aan het netwerk liggen.

Ik raad je dan ook aan om de simkaart in een ander toestel te stoppen om te kijken of je dezelfde problemen ondervindt in een ander toestel. Best ook een andere BASE simkaart in je eigen toestel stoppen om te zien of dit andere resultaten brengt.

Moest er iets niet helemaal duidelijk zijn, dan hoor ik het uiteraard graag Smiley Knipoog !

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 2
Hoi Debby,
Ik heb een andere simkaart in mijn toestel gestoken, en hij heeft het probleem nog. Het is dus geen probleem dat jullie kunnen oplossen. Ik zal mij toestel voor de 5de maal naar een samsung service center moeten sturen. Dit is natuurlijk geen goede reclame voor samsung.
Bij deze wil ik jullie wel bedanken voor jullie service.
Groetjes
Beantwoorden
Professor
Vragen: 16
Reacties: 289
Hey Groovy

Hopelijk is het probleem snel opgelost!

Groeten,

Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos