Hallo dvw,
Dat is wel heel lastig!
Of je nu een prepaid of een abonnement hebt, dat zou geen verschil mogen maken in het sms-verkeer. Er zal dus een andere reden moeten zijn waarom je een vertraging ervaart op inkomende sms'en.
Hier een overzicht van de mogelijke oorzaken:
1) Kom je met je telefoonnummer van een andere provider? Dan zou er iets verkeerd kunnen gegaan zijn met de overdracht.
2) Het kan zijn dat de instellingen van het toestel van de verzender verschillen van de instellingen van jouw toestel. Al lijkt dit niet de oorzaak met een vertraging van meer dan een week.
3) Ook kan het zijn dat toen de verzender de sms stuurde, deze geen netwerk had. De sms wordt in dat geval op een later tijdstip verstuurd.
4) ...
Neem contact op met de klantendienst. Onze collega's zullen een dossier opmaken dat verstuurd wordt naar de verantwoordelijke afdeling. Dit kan via telefoon naar
1999, via e-mail naar
BASE.support@telenetgroup.be of via
Facebook/ Twitter.
Voordat je contact opneemt, mag je onderstaande zaken al noteren. Zo kan onze collega direct verder met je dossier.
- Welk merk en type van toestel heb je?
- Komen de sms'en van al je contacten met vertraging binnen?
- Geef een voorbeeld van een telefoonnummer.
- Had je voorheen geen vertragingen (op het BASE-netwerk)?
- Op welke datum is dit begonnen?
- Op welke datum en tijdstip heb je de laatste vertraagde sms ontvangen en van welk telefoonnummer?
- Test je simkaart in een ander toestel. Heb je met dit toestel ook vertraging? Welk merk en type van toestel heb je hiervoor gebruikt?
- Test een andere BASE-simkaart in je eigen toestel. Ervaar je ook vertraging op de sms'en met deze simkaart? Welk telefoonnummer heb je hiervoor gebruikt?
Hopelijk is het snel opgelost!
Groetjes,
Debby
Debby | Moderator
Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .