annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zorgeloos op vakantie met BASE? Volg de tips van onze Mobile Expert Mike

Beantwoorden
Highlighted
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602

Mike, onze collega van het netwerk support team geeft jullie graag een aantal tips om probleemloos bereikbaar te blijven in het buitenland.


Jouw smartphone vindt geen netwerk?

Selecteer dan zelf een lokaal netwerk via de instellingen. Probeer dit verschillende keren… Smartphones hebben soms wat moeite om de connectie te maken en te behouden.

Lukt het toch niet? Kijk zeker na of je niet per ongeluk je facturen uit het oog verloren bent. Wanneer je lijn geblokkeerd is, kan je geen verbinding maken. Betaal de factuur en probeer later opnieuw. Je zal je toestel even moeten uit- en aanzetten.

Heb je een herlaadkaart? Dan ga je best na of je nog voldoende beltegoed hebt.

Netwerk en toch kan je niet bellen of sms’en?

1 / Kijk na of de prefixen in jouw contactenlijst juist ingesteld zijn: ze moeten starten met +32, zoals +32486123456. Ga ook na of de berichtencentrale correct geconfigureerd staat met het nummer +32486000005.

2/ Kijk na of er geen blokkeringen actief staan in jouw toestel:
- Om na te gaan of er een blokkering van uitgaande oproepen en sms’en actief staat, vorm je *#33# en druk je op de beltoets. Met de code (#)#33*paswoord#, hef je deze blokkering op.

3 / Indien nodig kan je ons ook contacteren om na te gaan of de dienst roaming actief staat op je gsm-nummer.
Voor (uitgaande) internationale oproepen, vorm je *#331# en druk je op de beltoets om de status te bekijken. Hef de blokkering op door de code (#)#331*paswoord# te bellen.
- Voor roamingoproepen en sms’en bel je de code *#351# om de status te bekijken. Vorm de code (#)#351*paswoord# en druk op de beltoets om de blokkering op te heffen.

Netwerk en toch kan je niet surfen?

1/ Best even je instellingen checken: ussd-codes en mobiele data-instellingen. Staat je mobiele data in het buitenland aan?

2/ We raden je ook aan om op 3G te proberen surfen. 3G is overal beschikbaar en compatibel met verschillende netwerkfrequenties, terwijl nog niet alle buitenlandse operatoren 4G aanbieden.

Zit je op 4G, 3G of 2G? Kijk naar het symbooltje op jouw scherm:

  • LTE/4G duidt op 4G.
  • UMTS/WCDMA/H+/3G duidt op 3G.



3/ Als iPhonegebruiker schakel je de EU-internet optie best uit via de instellingen. Indien je ook een foutmelding met de boodschap “identificatiefout pdp” ontvangt, reset je best de netwerkinstellingen van jouw iPhone.


4/ Mobiel internet alert, de automatische meldingsdienst: Indien je al gesurft hebt voor meer dan €60, zal de mogelijkheid om te internetten in het buitenland geblokkeerd worden. Je ontvangt een sms om je hiervan te informeren. Om toch te kunnen blijven surfen, stuur je “DATAROAMINGCONTINUE” naar 8580.

Alles geprobeerd en toch nog geen mogelijkheid om te bellen, sms’en of surfen? Bel ons via 1980 of +32486191980. Deze dienst is gratis wanneer je met een BASE-nummer vanuit Europa belt.

Dankjewel Mike voor deze goede raad. Verder wens ik alle BASE Community leden een prettige vakantie!


”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos