annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming in de EU vanaf 15/6/2017. Niet helemaal duidelijk?

Beantwoorden
Fan
Vragen: 1
Reacties: 0
Vanaf 15/6 wordt roaming gratins binnen de EU. Dit is voor Base zo, maar ook voor allen andere operatoren. Dit is ten gevolge van een beslissing op Europees niveau.
Ik heb een Connect Pro abonnement. Daar betaal ik 30 euro excl per maand voor.
Wat me niet echt duidelijk is, dat is als ik bv. in België ben, en ik bel naar een ander EU-land. Moet ik daarvoor blijven betalen?
Technisch gezien valt dit niet onder roaming, gezien ik me bevind ik het land waar mijn abonnement afgesloten is .
Elke nieuwsdienst en andere media hebben het over de afschaffing van roaming, maar nergens wordt het duidelijk uitgelegd.
Daarnet belde ik naar de Base klantendienst. Ze hebben mij verteld dat wanneer ik me in België bevind, en bel naar het buitenland (binnen de EU) er geen extra kosten worden aangerekend. Dit zou enkel het geval zijn met de contracten met zelfstandigen (Pro connect dus).
Toch zijn ze niet duidelijk op de website. Daar staat nu "Voor bellen vanuit België naar een EU-land blijven dezelfde internationale tarieven geldig; hier wijzigt niets."
Dus interpreteer ik dat als "betalen". want dat was vroeger ook al zo.
De Base correspondent vertelde me wel dat dit een foutje was op hun website. Dit is enkel geldig voor particulieren, niet voor contracten met zelfstandigen.
Het blijft dus allemaal wat vaag. Weet iemand hier het antwoord op ? Wat nog onduidelijk is: Stel, ik bevind mij met mijn Belgische BASE abonnement in nederland, en ik bel een nummer naar Frankrijk. Van dit ook binnen de afgeschafte roaming, dus ook gratis voor mijn abonnement ?
ps: met een Pro Connect 30 abonnement kan je heden onbeperkt bellen en smssen binnen België en het bevat ook een 10GB databundel.
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (3)
Moderator
Vragen: 87
Reacties: 551
Hallo Peter,

Zo te horen is er toch wel wat misgelopen met de communicatie via onze telefonische klantendienst. Ik kan me dan ook voorstellen dat het allemaal wat verwarrend is voor jou. Onze excuses daarvoor hoor.

1) De roamingkosten worden vanaf 15 juni 2017 inderdaad afgeschaft. Dit geldt niet voor het internationaal bellen. Je zal dus nog steeds kosten betalen wanneer je vanuit België naar een ander land belt. Zoals vermeld op BASE.be is dus effectief correct Smiley Knipoog .

2) Wanneer je met je BASE-simkaart in Nederland bent en je belt naar een nummer in Frankrijk, valt dit ook onder roaming. Dat wilt dus zeggen dat er geen roamingkosten aangerekend zullen worden.

Hier nog wat belangrijke punten op een rijtje:
  • Binnen de EU-zone gaan uw gebruikte belminuten, sms'en en mobiel internet gewoon van uw bundel.
  • Gaat u buiten uw bundel? Dan worden dezelfde tarieven aangerekend als in België.
  • Oproepen ontvangen in de EU-zone is voortaan helemaal gratis.
  • Voor bellen vanuit België naar een EU-land blijven dezelfde internationale tarieven geldig; hier wijzigt niets.
  • De gratis oproepen van BASE naar BASE, inbegrepen in de Pro/B-Fleet Contact tariefplannen, zijn enkel geldig in België aangezien u buiten België het BASE‑netwerk verlaat.

De volgende landen behoren tot de EU-zone: Bulgarije, Cyprus (behalve Turkse deel en neutrale VN-zone), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk (incl. Frans Guyana, Guadeloupe, Réunion, Martinique, Mayotte en Sint-Maarten), Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren & Madeira), Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechische Republiek, Vaticaan, Verenigd Koninkrijk (incl. Gibraltar) en Zweden.

Roamingkosten worden dus niet afgeschaft in: Jersey, Monaco en Zwitserland (wel inbegrepen in Pro/B-Fleet Travel & Travel XL).

Moest het toch nog niet helemaal duidelijk zijn, dan geef je maar een seintje Peter :$ !

Groetjes,
Debby
Beantwoorden
0 Kudos
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289

Als particuliere klant kan je hier heel wat info terugvinden i.v.m. de afschaffing van de roamingtarieven:

Heb je een B-59 formule? Dan krijg je vanaf 15/06/2017 een data-bundel van 16 GB i.p.v. 15 GB. Je krijgt m.a.w. 1 GB extra, dus 16 GB te gebruiken in België en Europa. De 600 belminuten blijf je gewoon behouden voor je internationale oproepen (vanuit België naar de EU).

Heb je nog verdere vragen of is er iets onduidelijk? Laat het ons gerust weten en wij zorgen voor de verduidelijking Smiley Erg vrolijk

Groeten,
Abdel
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted
Fan
Vragen: 1
Reacties: 1

beste,

ik heb een pro connect abonnement (30 euro) en ontving onlangs een factuur waarbij ik voor 18:14 minuten te bellen van Nederland naar België 7,6079 euro dien te betalen. Hoe zit dat dan met roaming? 

alvast bedankt voor uw antwoord

Beantwoorden
0 Kudos