annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe overstap van werk abonnement Mobistar naar privé abonnement BASE vlot laten verlopen?

Beantwoorden
Highlighted
Fan
Vragen: 1
Reacties: 1
Mijn ervaring met het overstappen van provider is niet echt positief te noemen dus ik wil proactief problemen aanpakken. Nu vrijdag is mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever en hij gaat mijn werkabonnement van mobistar overzetten op herlaadkaart mobistar. Ik zou graag overgaan naar een base 15 abonnement (en online korting meepikken) en wil dit vlot laten verlopen aangezien ik maandag elders aan de slag ga en moet kunnen telefoneren. Wat kan ik best doen om overgang asap te laten verlopen als ik bvb dit weekend op herlaadkaart mobistar terecht kom.
Bestel ik nu best al abonnement Base zodat ik simkaart heb? Gaat abonnement dan in werking vanaf simkaart actief is of vanaf dat aanvraag verstuurd is?
Wat adviseren jullie?
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (3)
Moderator
Vragen: 88
Reacties: 572
Hey Bram!

Heel leuk dat je voor BASE kiest Smiley Erg vrolijk !

Positief dat je hier proactief mee bezig bent en begrijpelijk dat je de online korting wilt meepikken Smiley Knipoog !

Ik raad je aan om de simkaart zo snel mogelijk te bestellen. Wanneer je bestelling verwerkt is, wordt de simkaart opgestuurd via de post. Op dat moment wordt er nog niets geactiveerd.

Jijzelf zal de aanvraag tot nummerbehoud in werking stellen door de nieuwe simkaart te activeren via de link base.be/welkom. Die doe je pas nadat je de simkaart hebt ontvangen. Via deze link voer je volgende gegevens in:

• Het bestelnummer (te vinden op alle e-mails die je van ons ontvangt na de bestelling van je simkaart).
  • Het nieuwe simkaartnummer (te vinden op de simkaarthouder die je via de post ontvangen hebt).
  • Het te behouden telefoonnummer.

Vervolgens activeer je de simkaart. Het verzoek tot nummerbehoud wordt direct verzonden naar je oude provider. Mits alle gegevens die je bij de online-bestelling ingevoerd had (simkaartnummer oude provider/ klantennummer oude provider) correct zijn, dan zal de nummeroverdracht heel snel gaan. Vaak gebeurt dit dezelfde dag nog. In sommige gevallen kan het een aantal dagen duren. Je ontvangt een sms van je oude provider ter bevestiging dat het nummer overgedragen is. Vanaf dat moment kan je de BASE-simkaart in je toestel stoppen.

Zoals ik begrepen heb, zal je werkgever je abonnement stopzetten en overzetten op een prepaid. Belangrijk is dat je dit ook zo aangeeft tijdens de online-bestelling. Indien je aangeeft dat je een abonnement hebt, terwijl je op het moment van overname een prepaid hebt, zal Mobistar de nummeroverdracht weigeren.

In jouw geval mag je bij de online-bestelling aangeven dat je nummer prepaid is. Je zal zien dat er gevraagd wordt naar het simkaartnummer van Mobistar. In dit geval mag je de eerste 13 cijfers van de simkaart van Mobistar invoeren.

Een hele boterham Smiley Tong ! Moest er iets zijn wat niet helemaal duidelijk is, dan horen we dat graag Bram!

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
Fan
Vragen: 1
Reacties: 1
Dag Debby, duidelijk, ik ga idd sowieso wachten tot het op prepaid staat want anders gaat het helemaal fout gaan vrees ik. Lijkt mij vrij duidelijk, dus als ik het goed begrijp is bij prepaid geen klantennummer nodig?

Alvast bedankt voor snelle reactie ik vraag asap simkaart aan.
Beantwoorden
Moderator
Vragen: 88
Reacties: 572
Dat klopt helemaal!

Wanneer je telefoonnummer geactiveerd is als prepaid bij de oude provider is enkel het simkaartnummer nodig. Best is om pas te activeren via de l ink base.be/welkom wanneer je nummer bij Mobistar inderdaad al op prepaid gezet werd.

En graag gedaan hoor Bram Smiley Erg vrolijk !

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos