annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik kan mijn Surf & Mail 10 bundel niet gebruiken in Europa. Hoe komt dat?

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Ik heb een prepaidkaart en heb een pakket aangeschaft om in België en Europa te surfen. Surf & Mail 10. Hier staat uitdrukkelijk "2gb om te surfen in België en Europa". Nu zit ik in NL en het werkt niet. De klantendienst gebeld en blijkbaar heb ik dus het verkeerde pakket genomen! Dit is pure misleiding! Waarom staat er dan EN EUROPA! Als het alleen voor België zou zijn zet er dan ook ALLEEN BELGIE. Zie screenshot. Ik wil mijn geld terug want nu heb ik een pakket waar ik helemaal niks aan heb.
Mvg,
Ben

Beantwoorden
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Highlighted
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste BenDutch,

Je kan de nationale databundel zowel in België als in Europa gebruiken. Wel is het zo dat je per MB een bijkomende kost van 0.06 euro betaalt wanneer je niet in België bent.

Deze bundel is interessant wanneer je niet heel veel data wenst te verbruiken in het buitenland. Voordeel is dat je dan niet speciaal een duurdere data roaming bundel hoeft aan te kopen en de MB's gewoon verder kan gebruiken wanneer je weer in België bent.

Omdat je momenteel geen belwaarde hebt, kan je geen gebruik maken van de bundel. Er kan immers geen extra 0.06 euro/MB aangerekend worden. Best is dan ook om te herladen.

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Beantwoorden
0 Likes
REACTIES (9)
Highlighted
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Beste BenDutch,

Je kan de nationale databundel zowel in België als in Europa gebruiken. Wel is het zo dat je per MB een bijkomende kost van 0.06 euro betaalt wanneer je niet in België bent.

Deze bundel is interessant wanneer je niet heel veel data wenst te verbruiken in het buitenland. Voordeel is dat je dan niet speciaal een duurdere data roaming bundel hoeft aan te kopen en de MB's gewoon verder kan gebruiken wanneer je weer in België bent.

Omdat je momenteel geen belwaarde hebt, kan je geen gebruik maken van de bundel. Er kan immers geen extra 0.06 euro/MB aangerekend worden. Best is dan ook om te herladen.

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Beantwoorden
0 Likes
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 1
Er staat nergens bij dat er ook nog 0.06 euro/MB wordt aangerekend dus is dit inderdaad pure misleidingen en ik voel me opgelicht. Okee, het is maar 10 euro, maar het gaat mij om het principe. Heb ook een klacht bij Testaankoop ingediend.
Mvg,
Ben
Beantwoorden
0 Likes
Highlighted
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Hey BenDutch,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet blij bent met de situatie. Het is zeer zeker niet de bedoeling van BASE om te misleiden. Ondertussen heb ik dit dan ook voorgelegd aan de verantwoordelijke afdeling met de vraag dit aan te passen.

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Likes
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 1
Ik heb deze bundel ook aangeschaft maar special voor het buitenland.
Kan dit worden rechtgezet want op de website staat dit nog steeds onduidelijk.
Beantwoorden
Highlighted
Professor
Vragen: 16
Reacties: 286
Hey Waarts,

Zoals mijn collega Debby reeds aangaf kan je jouw nationale data-optie ook gebruiken in het buitenland mits een supplement van €0.06/MB. Ben je in het buitenland en heb je geen beltegoed meer, dan kan je je data-bundel helaas niet gebruiken. Deze info staat op onze website via onderstaande link:

https://www.base.be/nl/herlaadkaarten/internationale-tarieven/roaming-europa.html



Het is ook mogelijk om een roaming-optie te activeren. Met zo'n optie betaal je geen supplement zoals het geval is met een nationale data-bundel. Alle beschikbare opties vind je via onderstaande link:

https://www.base.be/nl/herlaadkaarten/opties/mobiel-surfen-in-europa.html

Heb je nog verdere vragen, laat ons dan gerust wat weten.

Groet,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Likes
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 1
Ook ik ben zeer ontevreden over deze misleidende formulering. Ook in het buitenland met mijn MIFI-toestel geen gebruik kunnen maken van de data waarvoor ik 10 euro betaald heb wegens ook de surf&mail 10 euro gekozen.
Beantwoorden
Highlighted
Specialist
Vragen: 6
Reacties: 120
Hallo Camperdiksmuide,

Jammer dat dit niet meteen duidelijk voor je was. Via de website staat het wel aangegeven.
Ik heb je gsm-nummer eens bekeken en zag dat je ondertussen al een internetbundel voor Europa hebt geactiveerd.
Nog eventjes geduld, op 15 juni vervallen de roamingkosten sowieso.

Groetjes,
Ibi
Ibi | Oud-moderator
Beantwoorden
0 Likes
Highlighted
Anonymous
Niet van toepassing
Vragen: 0
Reacties: 1

Dit is typisch BASE. Je moet de krantenartikels eens afgaan. Veel moeite moet je niet doen om artikels over misleidende reclame van BASE te vinden. Het bedrijf denkt echt dat het alles mag.

//

Ik heb er zelf ook mee te maken. Door een websitefout kon ik online voor € 5,00 herladen via het bolletje dat oorspronkelijk op € 31,00 stond en eronder de tekst '5 GB gratis' aangaf. Die '31' kan je gewoon veranderen in een bedrag naar keuze.

Maar achteraf gezien is dat een pure vorm van misleidende reclame, omdat ik die 5 GB gratis nooit heb gekregen. En het staat nergens vermeld dat jij als consument boven een bepaald bedrag moet zitten om die data te ontvangen. Maar de mensen van BASE halen dat natuurlijk aan als argument:"Oh, maar op een andere pagina op onze website staat het wél, dus dan is het duidelijk genoeg." - De consumentenwet omtrent misleidende praktijken - online én offline - spreekt dat nochtans duidelijk tegen.

Het feit dat het bedrijf zoveel moeite doet om zijn gelijk te halen, terwijl het overduidelijk in fout is, is ronduit schandalig, en ik heb dan ook klacht ingediend wegens misleidende reclame alsook persberichten uitegestuurd om dit schandaal eens en voor altijd te stoppen.

BASE staat niet boven de wet en ik ga dat met alle plezier bewijzen, ook al moet ik daarvoor naar de rechtbank.

De advocaat is alvast ingeschakeld, dus stay tuned, zou ik zeggen.

Beantwoorden
0 Likes
Highlighted
Professor
Vragen: 0
Reacties: 42

Hey @Anonymous,

 

Ik heb je eerder aangegeven dat, omdat je alsnog voor 5euro koos, er niets is fout gelopen met je herlaadbeurt. We gaan je hiervoor geen compensatie geven. 

Welke artikels vind je precies onduidelijk? Indien je vragen hebt, mag je ons altijd opbellen via het nummer 1999. Dan kunnen we je feedback doorgeven. 

 

Groetjes,

 

 


”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Joyce | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Likes