annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verplichte prepaid registratie vanuit het buitenland zonder Belgische identiteitskaart? Hoe doe ik dit?

Beantwoorden
Highlighted
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 3
Ik ben al vele jaren in het bezit van een Base prepaid kaart. Ik ben Nederlander, woon in de UK, maar moet voor mijn werk op gezette tijden in Belgie zijn, en dan is het handig met een nationaal nummer te kunnen bellen en gebeld worden.

Hoe kan ik nu registeren? Ik heb geen Belgisch adres, wel een Begische bankkaart, en ik kom niet in Belgie voordat mijn huidige herlading verloopt. Of kan ik herladen zonder registratie, en dan hopen dat ik voor de zomer bij een verkooppunt kan geraken? Of moet ik mijn nummer maar opgeven? Dat laatste is geen optie, veel van mijn klanten kunnen geen internationale nummers bellen.

m.i. erg slecht geregeld voor een land dat zich zo europees wenst op te stellen...
Beantwoorden
REACTIES (12)
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
Hey Herman,

Maak je maar geen zorgen hoor! Ookal heb je geen Belgisch adres, je kan je prepaid gewoon registeren zodat je je nummer niet kwijtraakt Smiley Knipoog .

Dit kan je op twee manieren doen:

1) Je registreert je simkaart online via een herlaadbeurt met je Belgische bankkkaart. Dat kan via deze link. Houd er rekening mee dat dit een tijdelijke registratie is die na 18 maanden opnieuw moet gebeuren.
2) Je registreert via de BASE shop. Dit kan met je paspoort of met je EU identiteitskaart.

Je hebt nog tijd om alles te regelen tot 6 juni 2017. Nog niet geregistreerd na deze datum? Dan wordt je lijn afgesloten. Je hebt dus nog wel even tijd Smiley Knipoog .

Meer informatie over deze wettelijke verplichting vind je hier.

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Hey Debby,

Dat dacht ik dus ook.

Maar als ik optie 1) probeer, en inlog met het wachtwoord dat ik via SMS heb gekregen, dan kom ik op de pagina "Geef je persoonlijke gegevens in" terecht. En op die pagina moet je je adres opgeven, en dat moet verplicht een adres in Belgie zijn, een ander wordt niet geaccepteerd.

Daar loop ik dus vast.

Als ik dat gewoon negeer, en rechts in het menu kies voor herladen, een bedrag kies, en aangeef dat ik via BankContact wil betalen, dan kom ik op de betaalpagina uit waarbij mijn rekeningnummer en zo leeg is, en loop ik daar vast.

Dus, hoe nu verder?
Beantwoorden
0 Kudos
Episch
Dag Herman,

Bedankt voor je feedback! Ik heb jouw situatie voorgelegd aan de verantwoordelijke afdeling. Zij gaan bekijken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Ik neem weer contact met je op van zodra ik meer weet :$ !

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Debby,

Hartelijk dank, ik hoop dat die oplossing er snel komt. Smiley Knipoog
Beantwoorden
0 Kudos
Episch
Hey Herman, hier ben ik weer Smiley Knipoog

Ondertussen heb ik antwoord ontvangen van de verantwoordelijke afdeling.

Wanneer je geen Belgisch adres en Belgische identiteitskaart hebt, kan je enkel registreren in de BASE shop. Maak je maar geen zorgen over het feit dat je moet herladen voordat je in België komt. Je kan nog gewoon herladen, ook al is je simkaart nog niet geregistreerd.

Zolang je maar in een BASE shop kan geraken voor 7 juni 2017, is alles goed :$ . Via deze link vind je de locaties van onze shops.

Groetjes,
Debby

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Debby,

Voor de zomer gaat dat zeker nog lukken. Bedankt voor het uitzoeken!
Beantwoorden
Episch
Met veel plezier gedaan hoor Herman :$ ! Groetjes, Debby

Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 1
Hallo Debby

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik woon in het buitenland (ik ben Belg) maar heb geen adres in België. Wel Belgische bankkaart en kreditkaart waarme ik maandelijks mijn prepaid kaart herlaad.

Ik wil dit nummer absoluut blijven gebruiken op mijn naam maar ik kan niet voor 6 Juni in Belgie komen om te registreren.

Hoe kan ik dit oplossen? Dat kan toch niet dat dit zo gaat? Is er geen document dat ik kan invullen ofzo?

Groeten Geert
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Reacties: 1
Beste Debby,
Ik ben Belg , met een Belgische ID kaart doch geregistreerd in de Belgische ambassade in Sofia , heb geen Belgische adres. herlaad met een Belgische bankkaart . Toen ik de pre pay kaart aankocht in de BASE shop in Brugge , Steenstraat 82 , heeft de bediende van Base , het winkel adres ingevuld. .
Er staat nog een behoorlijk bedrag op mijn account, ik wens de diensten van Base niet te verliezen, ik kom dit jaar niet meer naar Belgie.
Heb een uur geleden nog met 10€ herladen online.

Ik hoop een oplossing te ontvangen.

Sinds een 3 tal jaar is het de regel in BULGARIJE dat bij aankoop van een pre pay kaart de registratie onmiddellijk gebeurd .

MVG
Beantwoorden
0 Kudos