annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

GPRS nog ondersteund met nieuwe SIM?

Beantwoorden
Highlighted
Fan
Vragen: 1
Reacties: 1
Hallo. Ik heb een nieuw Base-0 abonnement met een bijhorende SIM kaart. Deze was speciaal aangeschaft om in een toestel te plaatsen dat gebruik maakt van een GPRS signaal, nl. een autonoom weerstation. Ik slaag er echter niet in om het toestel geconnecteerd te krijgen. Ik lees elders dat sommige SIM kaarten niet meer werken voor GPRS (enkel voor 3G en 4G). Weet iemand hoe dit precies zit? Moet ik ergens een speciale M2M simkaart bestellen (deze is echter niet zo makkelijk te krijgen als particulier). Mvg, Maarten
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (3)
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289
[quote=mrey]Hallo. Ik heb een nieuw Base-0 abonnement met een bijhorende SIM kaart. Deze was speciaal aangeschaft om in een toestel te plaatsen dat gebruik maakt van een GPRS signaal, nl. een autonoom weerstation. Ik slaag er echter niet in om het toestel geconnecteerd te krijgen. Ik lees elders dat sommige SIM kaarten niet meer werken voor GPRS (enkel voor 3G en 4G). Weet iemand hoe dit precies zit? Moet ik ergens een speciale M2M simkaart bestellen (deze is echter niet zo makkelijk te krijgen als particulier). Mvg, Maarten

Hey Mrey,

Onze simkaarten zijn wel 2G/3G/4G- compatibel. Deze zou dus probleemloos moeten functioneren. Mogelijk dien je de APN-instellingen te configureren. Meer info vind je terug in de handleiding van het toestel of neem contact op met de fabrikant. De volgende instellingen heb je dus nodig:

APN: gprs.base.be
Gebruikersnaam: base
Wachtwoord: base

Laat je ons weten wat het resultaat is?

Groetjes,

Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos
Fan
Vragen: 1
Reacties: 1
Hallo,
Opgelost!
Het lag inderdaad niet aan de simkaart of het BASE-netwerk, maar weldegelijk aan het toestel zelf. Na een firmware-update van de fabrikant werk het nu wel. De gegevens hierboven (APN/username/pw) zijn inderdaad ook nodig.
Mvg,
Maarten
Beantwoorden
0 Kudos
Moderator
Vragen: 16
Reacties: 289
[quote=mrey]Hallo,
Opgelost!
Het lag inderdaad niet aan de simkaart of het BASE-netwerk, maar weldegelijk aan het toestel zelf. Na een firmware-update van de fabrikant werk het nu wel. De gegevens hierboven (APN/username/pw) zijn inderdaad ook nodig.
Mvg,
Maarten

Goedemorgen Mrey,

Fijn om te horen dat het probleem opgelost is Smiley Knipoog Bedankt voor de feedback!

Groeten,
Abdel

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Abdel | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos