annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan ik zien of ik verbonden ben met het 4G-netwerk?

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 61
Reacties: 51
De officiële naam voor 4G is LTE (Long Term Evolution). Echter worden er voor deze benaming verschillende afkorting en symbolen gebruikt.
Maar hoe herken je dit netwerk dan op je smartphone?

Zoals iedereen weet, werkt iedere smartphone met een besturingssysteem, maar niet ieder besturingssysteem gebruikt dezelfde benamingen. Bij iOS zul je bijvoorbeeld de term LTE nergens in je instellingen terugvinden, terwijl dit bij Android wel het geval is.

4G – De meest courante benaming.
In het algemeen spreken we over 4G. Dit is een korte en simpele benaming die iedereen herkent wanneer we over mobiel datanetwerk spreken.
Apple, gekend voor zijn eenvoud, heeft gekozen om deze term te integreren in het iOS besturingssysteem. Wanneer je verbonden bent met het 4G-netwerk, kun je dit ook gemakkelijk herkennen door het 4G-symbool bovenaan je scherm. Echter zul je dit symbool ook makkelijk op andere besturingssystemen herkennen.

Maar wat zijn al die andere symbolen dan?
We gaan dit niet uitgebreid bespreken, maar een kleine samenvatting is altijd handig.
Elke stijging van "G" biedt je hogere snelheden en meer mogelijkheden:
• 2G of EDGE (E): bellen, sms’en en basis surfen.
• 3G of HSPA (H): snel mobiel internet waarmee je foto’s kan delen, video’s bekijken en mobiele apps downloaden.
• 3G Dual Carrier of HSPA+ (H+): een versnelde versie van 3G, tot 2x sneller dan 3G.
• 4G of LTE: megasnel mobiel internet, tot 10x sneller dan 3G!

Handig om te weten is dat in ieder BASEtarief 4G gratis inbegrepen is.
What's new?
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (7)
Leesfanaat
[quote=ashley]De officiële naam voor 4G is LTE (Long Term Evolution). Echter worden er voor deze benaming verschillende afkorting en symbolen gebruikt.
Maar hoe herken je dit netwerk dan op je smartphone?

Zoals iedereen weet, werkt iedere smartphone met een besturingssysteem, maar niet ieder besturingssysteem gebruikt dezelfde benamingen. Bij iOS zul je bijvoorbeeld de term LTE nergens in je instellingen terugvinden, terwijl dit bij Android wel het geval is.

4G – De meest courante benaming.
In het algemeen spreken we over 4G. Dit is een korte en simpele benaming die iedereen herkent wanneer we over mobiel datanetwerk spreken.
Apple, gekend voor zijn eenvoud, heeft gekozen om deze term te integreren in het iOS besturingssysteem. Wanneer je verbonden bent met het 4G-netwerk, kun je dit ook gemakkelijk herkennen door het 4G-symbool bovenaan je scherm. Echter zul je dit symbool ook makkelijk op andere besturingssystemen herkennen.

Maar wat zijn al die andere symbolen dan?
We gaan dit niet uitgebreid bespreken, maar een kleine samenvatting is altijd handig.
Elke stijging van "G" biedt je hogere snelheden en meer mogelijkheden:
• 2G of EDGE (E): bellen, sms’en en basis surfen.
• 3G of HSPA (H): snel mobiel internet waarmee je foto’s kan delen, video’s bekijken en mobiele apps downloaden.
• 3G Dual Carrier of HSPA+ (H+): een versnelde versie van 3G, tot 2x sneller dan 3G.
• 4G of LTE: megasnel mobiel internet, tot 10x sneller dan 3G!

Handig om te weten is dat in ieder BASEtarief 4G gratis inbegrepen is.
What's new?
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 3
Hallo,
Op dit ogenblik blijft mijn toestel nog steeds de zeer trage verbinding maken onder Edge, hoewel volgens de dekkingskaart 4G beschikbaar zou moeten zijn.
Voorlopig heb ik nog geen abonnement maar een herlaadkaart en mijn toestel is een Wiko Birdy.
Als ik mijn dataverbruik raadpleeg via mijn klantenzone, heb ik op dit ogenblik nog 1022,2 MB beschikbaar.
Op mijn toestel heb ik onder “mobiele netwerken” , mijn voorkeursnetwerktype ingesteld als 4G.
Volgens de dekkingskaart zou 4G dus beschikbaar moeten zijn en al zeker 3G omdat mijn broer, die een abonnement heeft bij Base, via 3G kan surfen.
Kan u mij enige raad geven om toch van Edge naar een snellere verbinding (liefst 4G) over te schakelen.
Alvast van harte dank,
Sarah
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted
Leesfanaat
[quote=SarahJ]Hallo,
Op dit ogenblik blijft mijn toestel nog steeds de zeer trage verbinding maken onder Edge, .....
Sarah
Na lang zoeken hebben we een mogelijke oplossing in gedachte en zullen dit morgen uitproberen. U hoeft voorlopig niet te reageren op mijn eerste berichtje.
Sarah
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
[quote=sarahj][quote=SarahJ]Hallo,
Op dit ogenblik blijft mijn toestel nog steeds de zeer trage verbinding maken onder Edge, .....
Sarah
Na lang zoeken hebben we een mogelijke oplossing in gedachte en zullen dit morgen uitproberen. U hoeft voorlopig niet te reageren op mijn eerste berichtje.
Sarah

Hey Sarah,

wat heb je als oplossing in gedachte? Er zijn veel factoren die je snelheid kunnen beïnvloeden.
Het is heel goed dat je je instellingen al hebt nagekeken want dit is het eerste dat gecontroleerd moet worden.
Je zou ook de simkaart van je broer in jouw telefoon kunnen testen, om te zien of de oorzaak bij je gsm of simkaart ligt?

Groetjes,
Ashley
What's new?
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
[quote=Ashley]
Hey Sarah,
wat heb je als oplossing in gedachte?
Groetjes,
Ashley

Hey Ashley,
Dankjewel voor jouw antwoord en sorry voor mijn late reactie.
Uiteindelijk berust alles een beetje op een misverstand. Mijn broer heeft blijkbaar in het verleden een 3G-verbinding gehad en leefde in de veronderstelling dat dit nog zo was. Maar blijkbaar heeft hij op dit moment ook maar Edge.
Aangezien ik voor een opdracht een WiFi-hotspot moest aanmaken, dien ik over een snelle 3- of 4G verbinding te beschikken om, de uit te testen applicaties, te kunnen draaien.
Om het één en ander uit te sluiten, hebben we daarop de auto genomen en eens de grote omgeving afgereden om in de eerste plaats te checken of het aan het toestel en zijn instellingen lag of dat er in onze omgeving geen 3- of 4G beschikbaar is. Op basis van de dekkingskaart van Base gingen we er immers van uit dat we toch minstens 3G hadden, maar in de praktijk is dit enigszins anders. Op onze trip met de wagen merkten we dat het 4G netwerk onze ruime omgeving zeker nog niet dekt. Hoe meer we het stedelijk gebied van Antwerpen naderden, hoe beter de dekkingsgraad.
Dus mijn toestel kan probleemloos 4G aan , maar we zullen nog eventjes geduld moeten uitoefenen tot het hele 4G-netwerk is uitgerold ;-).
Toch blijven ik en mijn broer zeer tevreden klanten van Base en willen we jou heel hard danken voor jouw support.
Groetjes,
Sarah
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 2
op mijn smartphone staat 4 G en toch geen internet en ook geen wifi, hoe komt dat?:@
Beantwoorden
0 Kudos
Episch
Vragen: 88
Reacties: 602
[quote=duchesse]op mijn smartphone staat 4 G en toch geen internet en ook geen wifi, hoe komt dat?:@

Hey Duchesse!

Goh, wel heel vervelend dat je geen gebruik kan maken van internet op je smartphone!

Nu, 4G gaat over mobiele data, dus internet via je mobiele provider. Wifi daarentegen, is niet hetzelfde als mobiele data. Wifi is internet afkomstig van een vaste internet provider. Dus als je geen wifi kan gebruiken op je mobiele telefoon, kan je best je vaste internet provider contacteren.

Kan je wel internetten via 3G, of gaat dit ook niet? Er zijn een aantal dingen die je even mag uitproberen:

• De telefoon uit en weer aanzetten.
  • De batterij uit je telefoon halen indien je telefoon een losse batterij heeft.
  • Kijken of de APN-instellingen nog correct zijn.

De APN-instellingen zijn de instellingen die ervoor zorgen dat je via jouw mobiele telefoon kan internetten via het BASE netwerk. Weet je niet hoe dit moet? Bezoek dan volgende artikelen die je hierbij zullen helpen:

• Voor Android- toestel, kijk hier.
  • Voor iPhone, kijk hier.

Ook wanneer de APN-instellingen correct staan, kun je ze best verwijderen, toestel uit en weer aanzetten, opnieuw invoeren en het toestel uit en weer aanzetten.

Moest dit alles geen baat bieden, dan mag je me dit laten weten zodat we verder kunnen onderzoeken :$ .

Groetjes,
Debby

”https://community.base.be/html/assets/Base-logo-small.png?version=preview”Debby | Moderator

Maak kennis met de moderatoren en ontdek meer over de werking van onze community .

Beantwoorden
0 Kudos