annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik kan geen sms'en ontvangen met mijn iPhone 7. Kan iemand helpen?

Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 1
Reacties: 5
Ontvangt geen sms
Beantwoorden
0 Kudos
REACTIES (16)
Leesfanaat
Ik ontvang geen sms meer met mijn iPhone 7, i Messenger werkt wel maar geen sms.. iemand nog problemen? Nieuwe iOS 10.0.2 staat erop. Probleem blijft.
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Reacties: 23
Hey Deebee
Kijk eens in jouw settings, bij berichten. Daar vind je een optie 'verstuur als sms'. Deze moet ook geactiveerd zijn. Het gebeurt immers dat je geen dataconnectie hebt en dan lukt het versturen van iMessages niet. Heb het nog niet getest, maar ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment ook geen iMessages kan ontvangen. Daarom laat ik die optie altijd geactiveerd staan.
Hope it helps!
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Finn,
Berichten komen van Samsung en iPhone gebruikers. Optie iMessage stond uit en is verschillende keren geprobeerd. Het enige wat ik nog kan doen is me laten verwijderen uit de iMessage server.. Maar vrees dat ik hem dan helemaal niet meer kan gebruiken.
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Reacties: 23
Hey Deebee
Zou inderdaad even wachten alvorens die 'grove middelen' boven te halen. Smiley Erg vrolijk
Dus, de optie 'verstuur als sms' staat zeker al aan? Dat begrijp ik goed eh?
Heb je jouw simkaart al eens in een ander toestel (ander type) gestoken en daar eens even mee getest?
Voor de rest werkt alles goed? Bellen? Surfen?
Greets
Finn
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Heb hem nu in iPhone 5 zitten en hier komen ze wel op binnen. Rare is dat ze niet allemaal achter blijven. Ik zal den 7 moeten laten nakijken peisk.
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 2
Reacties: 11
Dat kan je gemakkelijk zelf doen hoor... Heb je al veel gegevens op jouw iPhone staan?

Anders moet je hem eens verbinden met iTunes via de computer... Dan maak je eerst een back-up en erna stel je hem in als nieuwe iPhone. Dan wordt de software helemaal opnieuw geïnstalleerd. Dan weet je meteen of dit probleem ligt bij de software van jouw iPhone, of niet :-).
Test dan of je sms'jes kan ontvangen. Als het dan wel werkt, heb je 2 keuzes:
- Je plaatst alle app's etc die je wilt terug op jouw iPhone en gebruikt hem zo verder. (Dus je begint van 0 af aan).
- Je zet de back-up terug op de iPhone maar met het risico dat het probleem om sms'jes te ontvangen ook weer terug gaat komen.

Op de site van Apple wordt uitgelegd hoe je de software opnieuw kan installeren. Ze noemen dat een Factory Reset.
https://support.apple.com/nl-be/HT201252
Beantwoorden
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 10
Op een Apple forum las ik ook net dergelijke klachten en een Factory Reset lost het probleem op. En iCharlie heeft hierboven uitgelegd hoe je dit doet.. Dus proberen maar en laat ons weten wat het resultaat was
Keep calm and press CTRL ALT DEL
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Probleem nog niet verholpen, ik krijg maar sommige berichten binnen.. Steek ik mijn sim dan in een andere iPhone , dan fietsen de berichten binnen..
Beantwoorden
0 Kudos
Leesfanaat
Vragen: 0
Reacties: 10
Dus je hebt een factory reset uitgevoerd en het probleem is nog niet verholpen? Heb je zeker geen geblokkeerde contacten? Kijk eens via 'Instellingen' > 'Berichten' > 'Geblokkeerd'.

Via onderstaande link vind je meer details

https://support.apple.com/nl-be/HT201229

Hopelijk heb je hier iets aan
Keep calm and press CTRL ALT DEL
Beantwoorden
0 Kudos