Geachte,
Ik heb een abonnement Base 25 met een facturatieperiode die iedere keer herbegint op de tweede van de maand. Op 27 maart jl heb ik via mijn klantenzone de promo Base 25 Double Data aangevraagd. Na een paar dagen problemen met de overstap is het dan uiteindelijk toch overgezet.
Nu heb ik in totaal 3006,80 MB verbruikt in de periode van 02/03 tot 01/04. Ruim onder de limiet zou je denken...
Echter bel ik vandaag naar de klantendienst omdat mijn factuur meer dan 25 euro bedraagt en krijg ik het volgende antwoord: mijn oude tariefplan had 3GB = 3*1024 MB = 3072 MB, MAAR dit liep maar tot 27/03! Dus, pro rata berekend, had ik hiervan maar 2560 MB mogen gebruiken. Blijkbaar had ik toen al +-/ 2628 MB gebruikt. Pas op 28/03 kreeg ik mijn nieuwe tariefplan en bijgevolg pro rata 6GB * 5/30 = 1024 MB. Nu zou je dus denken: men stuurt een factuur met periode 02/03 - 01/04 waarvoor ik de volle pot betaal, dus heb ik ook recht op minstens mijn volle 3 GB (als je alles optelt bij mijn overstap zelfs 3584 MB om precies te zijn). Op mijn factuur staat dat ik uiteindelijk over deze maand 3006,80 MB heb verbruikt EN ik moet daarvoor 6,86 betalen, waarvan men WEL een deel heeft afgetrokken ttz 3,85 euro (omdat ik eerder al contact had genomen dat mijn overstap haperde en ik tussen twee tariefplannen door mijn mobiele data werd aangerekend als "data buiten bundel").
--> Uiteindelijk moet ik voor mijn 3006,80 MB dus 3,01 euro betalen... Dit klopt niet!
De persoon aan de telefoon bleef maar herhalen dat ik het pro rata moest zien en dat ik maar moest gewacht hebben om over te schakelen tot op 02/04.
Niet echt logisch of vriendelijk vind ik. Graag dringend een rechtzetting.
... Meer weergeven